Hoe achterwand maken met verf?


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hallo

Ik wil graag een zwarte achtergrond. Hier heb ik al eens posters voor geprobeerd maar ben tot de
conclusie gekomen dat ik geen fan ben van posters.

Op dit forum had ik al eens gelezen over mensen die de achterkant van hun aquarium verven. Hier was ik vrij sceptisch over omdat het mij vrij permanent en drastisch leek.
Aan de andere kant lijkt het me wel een mooier effect omdat het meer effen is en je geen luchtbelletjes krijgt.

Daarom wil ik dat verven wel eens een kans geven, dit zijn de stappen die ik zou nemen:
  1. Ik ontvet de achterkant van mijn aquarium met gewone ontvetter die je ook gebruikt in je keuken en een doekje.
  2. Ik ga deze schoolbordenverf gebruiken: https://www.brico.be/nl/verf-lamina...ambiance-tablo-zwsart-extra-mat-250ml/5036471
  3. Hier breng ik een laagje aan op de buitenkant van mijn aquarium met een kwastje. Deze laat ik drogen, en breng opnieuw een laagje aan. Dit herhaal ik 3x.
  4. Klaar.

Is dit een goeie oplossing? Vervelt de verf niet? Is het waterdicht? Er kan wel eens een druppeltje opkomen bij o.a het verversen van je bak. De verf kan gewoon verwijderd worden met aceton zou ik dat ooit willen?

Bedankt!
 
Schoolbord verf is prima, dekte bij mij in een keer.

Ik heb geen ervaring met verwijderen.
Misschien met een glaskrabber?
 
Schoolbord verf is prima, dekte bij mij in een keer.

Ik heb geen ervaring met verwijderen.
Misschien met een glaskrabber?
Heb je een foto van jouw bak?
 
Dit was mijn bak, maar hier zijn er wel meer te vinden met een geverfde achterwand.
IMG_20211011_204047.jpg
 
Ziet er heel clean uit! Dan doe ik dat gewoon, bedankt!
 
Als het zou willen verwijderen gaat dat vrij makkelijk. Met een mesje een stukje optillen en dan grote stukken er gewoon aftrekken.

Inderdaad geen kwast gebruiken maar een schuimroller. Dat werkt sneller en het resultaat is meer egaal. Moest het toch niet in één keer helemaal dekken, heb dan geduld en zorg dat de eerste laag echt goed droog is voor je erover heen gaan. Anders trek je gaten of ribbels in de onderste laag, en als je dat dan wil bijwerken zit alsnog met een soort luchtbubbels, en kun je dus beter alles eraf halen en opnieuw beginnen.
 
Ik heb het met de verf Levi Ambiance Tablo gedaan en een schuimroller. Dit ging zeer vlot en geeft een zeer mooi resultaat! Ik zou verven aan iedereen aanraden in plaats van een poster!

Niet vergeten de stukken op je achterkant die je niet wilt bekladden af te tapen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sol

Terug
Bovenaan