hey


C

cinastro

Guest
Hallo iedereen,

Ben een aquarium liefhebber uit belgie.

Heb momenteel een aquarium met Malawi cichliden staan.

Ben sinds kort verliefd geworden op pauwoog cichliden.
dus opzoek naar alle mogelijke info van voedsel, levend voer (hoe eventueel te kweken), inrichting van de bak. Zoals bv. wat als bodembedding en dergelijke.

alle info is meer dan welkom, wil voorbereid beginnen

Daarvoor moet ik natuurlijk een nieuwe bak hebben, ik lees hier aqarium afmetingen van boven de 2M. laten jullie die op maat maken of waar ergens te vinden. of ik een kan (mag) zetten van die grote, zal afhangen van de wederhelft. ene van 2Meter is geen probleem.

grtz
 
ik heb mijn 2 meter bak op marktplaats gekocht voor 400 euro inc lampen en thermostaat. Maar bedenk wel het vervoeren van zo'n bak is echt geen pretje. Probeer die maar door de voordeur je huis in te tillen...:D

Je hebt het trouwens over de oscar die rond de 40cm wordt en meestal nog wel groter. Er is ook de aspir (nog wat) die ik persoonlijk mooier vindt en maar rond de 25 cm blijft. Ze zijn wel een stuk lastiger te vinden dan de oscar.
 
heb een schuifraam waar ik hem doorheen krijg. er staat nu op een te koop. lijkt me goeie deal als prijs niet hoog komt. weet wel niet welke filters en pomp(en) worden gebruikt

:
Omschrijving
Aquarium van twee meter te koop met alles er op en er aan. afmetingen: de bak zelf is 1985mm lang 605mm breed en 670mm hoogte. De bovenste 60mm is een witte band met de lichtbak (zelf gemaakt met 4led tl lampen). Onder de aquarium zelf is er nog een stalen frame afgewerkt in houten kast. In frame zit een filter met 5 compartimenten om alles te filteren. Al het filtermateriaal is de afgelopen 4maand vervangen (ook de pomp).
Prijs otk
 
heb een schuifraam waar ik hem doorheen krijg. er staat nu op een te koop. lijkt me goeie deal als prijs niet hoog komt. weet wel niet welke filters en pomp(en) worden gebruikt

:
Omschrijving
Aquarium van twee meter te koop met alles er op en er aan. afmetingen: de bak zelf is 1985mm lang 605mm breed en 670mm hoogte. De bovenste 60mm is een witte band met de lichtbak (zelf gemaakt met 4led tl lampen). Onder de aquarium zelf is er nog een stalen frame afgewerkt in houten kast. In frame zit een filter met 5 compartimenten om alles te filteren. Al het filtermateriaal is de afgelopen 4maand vervangen (ook de pomp).
Prijs otk
als de bak geen krassen heeft en de pomp is goed. Zou ook ff vragen naar het verwarmingelement. Ga je een bus huren of heb je een goede vervoerwagen?
 
is vragen naar welke filters, pomp en verwarmingselement er in zitten. voor vervoer, moet ik nog zien, maar dat mag geen probleem zijn, ken genoeg volk me vervoerwagen.
 
deze foto's staan bij de aanbieding

Schermopname (51).png
Schermopname (52).png
 
heb bericht gekregen in verband met het de pomp en verwarmingselement en filter.
de filter zou bestaan uit 5 compartimenten, met 2 verwarmingselementen van telkens 80Watt, de pomp is Jecod DCS-7000 met dc pump controller

heb hiermee weinig ervaring, daarom dat ik hier is pols
 
2 verwarmings elementen van 80 watt lijken mij niet voldoende. Ik heb er 1 van 300watt en 1 van 200watt in mijn bak. Dus daar schiet je niks mee op. De jecod is een zoutwaterpomp. Dat zou wel goed zijn. De filter met 5 compartimenten daar kan ik weinig mee. Ik heb geen idee welke filter het is. Je hebt filters van 1meter hoog met 5 compartimenten maar ook filters voor 200liter met 5 compartimenten. Bedenk je wel dat als de filter niet goed is dat je 500euro moet uitgeven voor een nieuwe filter als het niet meer is.


Ik zelf was 400euro voor de bak kwijt inc 3 lampen en 1 verwarmingselement
550 voor de pomp en nog 40 voor een verwarmingselement. En daarna komt natuurlijk ook nog de vissen, inrichting, bodem, achterwand enzo..
 
Das waar. Wat voor filter zou je moeten hebben best? Een compartiment filter is toch een trap gewijs filter hé? Of ben ik verkeerd.
 
nee niet trapsgewijs wel zoiets. Het gaat er van boven in dan via de onderkant naar het tweede gedeelte en dan via de bovenkant naar het derde gedeelte enzo..
Als het groot genoeg is zou het prima zijn. Maar het ligt een beetje aan de grote en welk filtermateriaal erin zit
 
Denk dak ga kijken voor bak zelf samen te stellen. Van filter en dergelijke zaken. Dan weet je wat je koopt. Wa rond kijken of dat ik alleen geen bak te koop vind.
 
Dan ook op zoek naar een frame. Want er komt wel wat gewicht op te staan. Kwas aan het denken voor een metalen frame. Waardoor ik meer plaats heb
 
ik heb een idee in mijn hoofd, nu nog zien of het mogelijk en betaalbaar is
 
ik ben aan het denken, wat het best is. de 2de hands aqarium kopen en dan het geen dak niet nodig heb of wil veranderen verwijderen. of direct van start beginnen en direct volledig mijn goesting doen. is wel een pak duurder
 
Welkom op Aquaforum van nog een belg en tevens oudgediende.
Maar wat zijn die 3 grijze buizen die verticaal staan tegen de voorzijde van de bak aan de binnenkant :S
 
Dat heb ik nu nog nooit gezien aan de voorruit van een bak,dat belemmert toch het mooie zicht van je bak.
 
idd, daarom heb ik nieuwe bak besteld, naar mijn goesting waar dat alles weggewerkt wordt
 

Terug
Bovenaan