Het worden er steeds meer................


B

Bonky

Guest
Ze blijven maar door gaan, overal aan de ruiten en planten hangen er jonkies.:):thumbs:

Het worden er steeds meer 001.JPG
 
Daar staan de Vuurtjes ook om bekend en ik ken wel gevallen dat er in een nano wel 500 zaten.
 
Het klinkt misschien sommigen lullig in de oren maar daarom vind ik de combi met visjes prima...houdt de populatie in toom.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
of het roeit de gehele populatie uit :juggle:

weet niet hoe groot je bak is bonky. maar er kunnen er vast nog veel meer bij :D
 
Het is inderdaad maar net wat je wil. Als je een echte garnalenbak wilt dan is vissen erbij echt geen goed idee.
 
Jeetje, wat een broednest. Je hebt er meer mét eitjes dan zonder. Voeg je toevallig spaanse vlieg toe aan het water ? :book::D:br:
 
Jeetje, wat een broednest. Je hebt er meer mét eitjes dan zonder. Voeg je toevallig spaanse vlieg toe aan het water ? :book::D:br:

Eens per 14 dagen water(osmose) verversen, speciaal garnalen voer, en behoorlijk wat alg in de bak (60x30x30) en verder veel rust, dat is eigenlijk alles wat ik er aan doe.
En dat geld ook voor de andere garnalen bakken.
 
Vuurtjes staan er natuurlijk ook wel om bekend en ook mijn ervaring is dat ze super snel kunnen kweken als je dat vergelijkt met een groep TB.
Wel moet je erop letten dat de dekking goed blijft en zonodig uitselecteren.
 
Maak je maar geen zorgen om de dekking John, die gaat uitstekend, anders zouden er niet zoveel vrouwtjes zwanger zijn hé.;)
 
Super leuk dat het zo goed gaat!

Waar je wel even rekening mee zou kunnen houden is wat John al zegt, de kleurdekking.

Je hebt rode, gele en blauwe garnalen door elkaar heen zitten zie ik.

Deze kleuren kunnen gewoon kruisen en het kan goed zijn dat je over een jaar enkel nog grijs/bruin gekleurde baby's hebt.
Dat is altijd het nadeel met meerdere kleuren bij elkaar.

In het begin is het super leuk, maar dat slaat al gauw om in teleurstelling.
 
Oeps, nu vergeet je Sanneke volgens mij want die lijkt toch niet op een man Willem:D:D;)


Dank je wel John!

Moet niet gekker worden hoor, ik weet dat er heel veel meer mannen dan vrouwen zijn op dit forum, maar ik heb toch echt geen mannelijk geslacht tussen mijn benen hangen :D :D :D
 
Dank je wel John!

Moet niet gekker worden hoor, ik weet dat er heel veel meer mannen dan vrouwen zijn op dit forum, maar ik heb toch echt geen mannelijk geslacht tussen mijn benen hangen :D :D :D

Ja er moet toch iemand voor de vrouwen opkomen:D:D;)
 
Bij deze mijn welgemeend excuus aan Sanneke, welke ik uiteraard ook wil bedanken voor haar bijdrage in deze.
 
Bij jou gaat het een stuk beter als bij mij, hier nog geen kleintjes gehad, alleen maar minder :'(:'(

Wel leuk hoor dat het zo goed gaat bij jou! Heel veel plezier met al die kleintjes:D
 
Misschien dat het aan je waterwaarden ligt Romee en anders even een topic daarvoor openen;)
 
Mijn Garnalen zitten op leidingwater/osmosewater (50% om 50%) en op een bodem van gedeeltelijk Schrimp Soil van JBL.
 
nou als je hardheden van 12+ uit de kraan krijgt is dat zelfs voor neocaridina aan de harde kant.

bijvoorbeeld hoor, weet niet of t zo is in dit geval :)
 
Nou Willem woont niet ver van mij vandaag en de kh is hier rond de 7 en ik gebruik bij de Sakura s ook geen osmose inderdaad. Misschien kan hij zelf de reden van het gebruik van osmose aangeven;). Normaliter gebruikt men dat niet snel bij vuurtjes inderdaad.
 
nou als je hardheden van 12+ uit de kraan krijgt is dat zelfs voor neocaridina aan de harde kant.

bijvoorbeeld hoor, weet niet of t zo is in dit geval :)

Het water is hier erg hard, dat kan ik je wel verzekeren.
 
Nou Willem woont niet ver van mij vandaag en de kh is hier rond de 7 en ik gebruik bij de Sakura s ook geen osmose inderdaad. Misschien kan hij zelf de reden van het gebruik van osmose aangeven;). Normaliter gebruikt men dat niet snel bij vuurtjes inderdaad.

T,is gewoon het gemak waarmee ik soms osmose en soms leidingwater gebruik om te verversen John, zelf boeien mij de waterwaarden niet zo bijzonder.
 

Terug
Bovenaan