Het verschil...........


B

Bonky

Guest
Ik vroeg mij af of de vrouwtjes van de Vuurgarnaal lichter van kleur zijn dan de mannen, er zitten namelijk twee kleuren ervan in een bak, donkerrood en licht Rose.

Vuurgarnaal II 002.jpg


Vuurgarnaal II 001.jpg


Garnaal aan de maal 001.JPG


Garnaal aan de maal 002.JPG


Garnaal aan de maal 003.JPG
 
Nog een plaatje van de Fam. Garnaal aan het maal.

Fam. Garnaal aan het maal 001.JPG
 
Over het algemeen zijn de vrouwtjes mooier van kleur dan de mannetjes.
En de vrouwtjes zijn ook groter dan de mannetjes.

Jij hebt binnenkort een heuze babyboom!
Je hebt super veel vrouwtjes met een eivlek :D
 
De garnaal op de eerste 2 foto's is duidelijk een vrouw en op de andere foto's staan nog een hoop vrouwtjes met een mindere kleur maar duidelijk te herkennen aan hun eivlek.
Denk dat je wel kan stellen dat alle andere lichter gekleurde garnalen in je bakje zonder eivlek mannetjes zijn! ;)
 
John en San hebben al goed aangegeven wat het verschil is tussen de geslachten. Itt bij ons mensen zijn de vrouwen in de regel mooier bij Vuurtjes:D:D
 
Over het algemeen zijn de vrouwtjes mooier van kleur dan de mannetjes.
En de vrouwtjes zijn ook groter dan de mannetjes.

Jij hebt binnenkort een heuze babyboom!
Je hebt super veel vrouwtjes met een eivlek :D

Ja, dat met die eivlek kan ik me nog herinneren nu je het zegt, bedankt voor je info Sanneke.:thumbs:
 
De garnaal op de eerste 2 foto's is duidelijk een vrouw en op de andere foto's staan nog een hoop vrouwtjes met een mindere kleur maar duidelijk te herkennen aan hun eivlek.
Denk dat je wel kan stellen dat alle andere lichter gekleurde garnalen in je bakje zonder eivlek mannetjes zijn! ;)
Bedankt Seabait, ik zal proberen om dat te onthouden.:thumbs:
 
Door de doorkweek zullen sommige vrouwen ook minder mooi kleuren en daarom dat uitselecteren een vereiste is als je echt mooie dekking wilt houden. Vindt je dat minder belangrijk dan maakt de kleur niet zoveel uit verder.
 
Je zou naast het uitselecteren zoals jessicapilon aangeeft ergens anders 10 vuurtjes weghalen en deze dan als nieuwe bloedlijn toe kunnen voegen.
Dan moet je er wel op letten dat je geen uitgeselecteerde vuurtjes krijgt anders blijft er geen kleur in zitten ;-0

een roze streep over de rug krijgen de vuurtjes vaker als ze wat ouder zijn.
 
Bedankt voor je aanvullende info in deze Danny.:thumbs:
 
Samenvoegen brengt wel altijd een risico met zich mee van kruisbesmetting. Je kan ook door selecteren een mooie lijn gaan bewerkstelligen. Vaak gaat het wel goed maar ja het zou zonde zijn als het net bij jou misgaat. Ik kocht op de beurs 18 cr s en na 5 dagen begon de uitval en er hebben het maar weinig gered (20%).
 
Samenvoegen brengt wel altijd een risico met zich mee van kruisbesmetting. Je kan ook door selecteren een mooie lijn gaan bewerkstelligen. Vaak gaat het wel goed maar ja het zou zonde zijn als het net bij jou misgaat. Ik kocht op de beurs 18 cr s en na 5 dagen begon de uitval en er hebben het maar weinig gered (20%).

Tja dat is natuurlijk spijtig John.
Met levende have moet je nu eenmaal rekening houden met uitval, dat moet je gewoon in calculeren, dan valt het altijd mee.
 
Ja dat is zo Willem maar ja je denkt altijd snel dat je gezonde dieren koopt maar dat is dus duidelijk niet altijd zo.
 

Terug
Bovenaan