Het transport der vissen


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
Heb je een paar kleine visjes te vervoeren? pak een emmertje met deksel, doe die 1/3 vol met water er je kan uren vooruit... die emmertjes zijn makkelijk te verkrijgen en het probleem niet.

ik zoek echter nogsteeds een solide manier om meerdere vissen te vervoeren.. zeg gerust 20-30 vissen van 10-15cm.

- Curver bakken? breken snel onder het gewicht van het water.. als tijdelijke visopslag prima (dan staat het stil), maar ga je ermee lopen dan wil dat nog wel eens scheuren.
- Koelboxen? is an sich een goede optie en heb er 2staan... maar zie maar is voor een beetje normaal bedrag aan 10 koelboxen te komen.
- Tempex dozen waar je direct water indoet? kan.. maar wil nog wel eens lekken.
- Vissen in plastic zakken zoals de winkel? kan.. vind het echter voor een thuishobby niet het meest praktische maar een optie.

Kortom: hoe doen jullie dit / hoe zouden jullie dit doen?
Heeft men hier adviezen voor een solide manier van transport?
Wellicht briljante ideeën die ik uit kan proberen?
Heeft men adviezen om een zeer sterke transportboxen/emmers met deksel te komen (voor een beetje leuk bedrag).

Ben benieuwd :))
 
Laatst bewerkt:
Vissen gewoon in grote transportzakken (vd LFS) en dan in tempexboxen rechtop zetten. Veel stabieler kun je ze niet vervoeren. En geisoleerd zodat ze een paar uur uit kunnen houden.
 
Is het heel simpel gedacht van mij als ik zeg: zet een stel emmers van 20 L inhoud in de achterbak en verdeel de vissen daarover? Kosten een paar euro per stuk bij de bouwmarkt. Als afdekking kun je iets van plastic folie erover friemelen en ter isolatie evt deken eronder en de boel inpakken.

Zou ik alleen geen drempels nemen met 50+
 
Die vissen stoten hun koppen kapot wijze gino waarom probeer je dat niet zelf uit??
Met 50.
Gek moeten de vissen in grote plasticzakken, de darmen geledigd kalmeermiddel erbij en een spuit 100%o2 fuck spartelende sadistische voorsteller
 
Die vissen stoten hun koppen kapot wijze gino waarom probeer je dat niet zelf uit??
Met 50.
Gek moeten de vissen in grote plasticzakken, de darmen geledigd kalmeermiddel erbij en een spuit 100%o2 fuck spartelende sadistische voorsteller
Vriendelijkheid lijkt de laatste tijd niet jouw sterkste kant te zijn...

Als je een beetje rustig rijdt (hangt ook van de route af) zal het met de hersenschuddingen vast meevallen.
 
Vb
1673381502580736999187.jpg
60 l. Vat lekker rond en die kan ook plat als je geen hoge auto rijdt.
Daar is al heel veel in vervoerd luchtdicht dat noemen we dus ook zuurkoolvaten, en beschadigen de grotere vissen er zich niet zo in
1673382750858385689898.jpg
pakten we heel veel in mee zonder te beschadigen
16733829260931874226839.jpg
60 litervaatjes.
En vriendelijkheid die verlies ik met de jaren🐰trouwens tijd voor paaseitjes als ik nog bij ben.
 
Zolang een grumpy old ik nog wat vertellen kan is het nice maar ze moeten me gevoelens niet meer hurten en daarom zijn we zo . Me eq is nooit gevonden
16733841980681958984198.jpg

 
Heb je een paar kleine visjes te vervoeren? pak een emmertje met deksel, doe die 1/3 vol met water er je kan uren vooruit... die emmertjes zijn makkelijk te verkrijgen en het probleem niet.

ik zoek echter nogsteeds een solide manier om meerdere vissen te vervoeren.. zeg gerust 20-30 vissen van 10-15cm.

- Curver bakken? breken snel onder het gewicht van het water.. als tijdelijke visopslag prima (dan staat het stil), maar ga je ermee lopen dan wil dat nog wel eens scheuren.
- Koelboxen? is an sich een goede optie en heb er 2staan... maar zie maar is voor een beetje normaal bedrag aan 10 koelboxen te komen.
- Tempex dozen waar je direct water indoet? kan.. maar wil nog wel eens lekken.
- Vissen in plastic zakken zoals de winkel? kan.. vind het echter voor een thuishobby niet het meest praktische maar een optie.

Kortom: hoe doen jullie dit / hoe zouden jullie dit doen?
Heeft men hier adviezen voor een solide manier van transport?
Wellicht briljante ideeën die ik uit kan proberen?
Heeft men adviezen om een zeer sterke transportboxen/emmers met deksel te komen (voor een beetje leuk bedrag).

Ben benieuwd :))
In een zuurkoolvat dus🥚🍄🍍🍌🌰🧀🍒
 
Curver bakken? breken snel onder het gewicht van het water
Ik heb er een paar die niet zo snel breken. Weet niet wat voor ze voor plastic gebruiken maar het is niet van dat breek snel plastic 😄 zit zelfs een veltilatie dingetje in de deksel.
Plastic forte heet het. De 60l kan je volgens mij best goed tillen. 1/3 vullen natuurlijk

Anders zou je een houten frame kunnen maken aan de onderkant dan scheurt die niet door

Emmers?
 

Bijlagen

  • 16733864736152187517067240034177.jpg
    16733864736152187517067240034177.jpg
    384.1 KB · Weergaven: 58
Ik gebruik voor grotere vissen afsluitbare 10 ltr emmers met deksel. Ik heb ze bij de Jerrycanshop vandaan. Kosten zijn E2,85,- per set. Zeer stevig en heb er al heel wat vissen mee vervoert.
 
Vierkante bakken klotsen veel meer dan ronde bakken.
Ik heb met vierkante bakken achterin gereden en dan weet je elke bocht en elke bobbel en kuil te liggen. Een ronde emmer klotst veel minder!
Dus een aantal grotere ronde emmers voor grotere vissen werkt het beste.
Waarom transporteren bedrijven dan in vierkante bakken? Omdat die makkelijker stapelen, en dan kun je dus meer tegelijk meenemen en wat kan hun dat geklots schelen, ze zitten er toch niet naast.....
 
en hoe voorkom je dat een emmer omvalt dan? Gewoon in zakken en dan in die tempex bakken zetten of leggen. Of anders neem contact op met @Jos Hut hoe hij zn maanvissen door heel NL brengt.
 
en hoe voorkom je dat een emmer omvalt dan? Gewoon in zakken en dan in die tempex bakken zetten of leggen. Of anders neem contact op met @Jos Hut hoe hij zn maanvissen door heel NL brengt.
Met touwtjes aan het dak van de auto hangen dan kan hij nooit morsen! Kan je driften wat je wil race coureur 😂 meest practische is gewoon een kanaal van a naar b graven. Denk dat er niets anders op zit 😂
 
Probeer een halfvolle emmer eens om te duwen, daar is best wat voor nodig.
Bovendien ga ik er van uit dat je toch een beetje rustiger rijdt met dieren achterin. En anders kun je ze klem zetten met dekens erom heen. Zijn ze meteen een beetje geïsoleerd.

en sorry, ik geloof dat ik dat niet uitdrukkelijk vermeld heb: de emmers hebben deksels...
 
Probeer een halfvolle emmer eens om te duwen, daar is best wat voor nodig.
Bovendien ga ik er van uit dat je toch een beetje rustiger rijdt met dieren achterin. En anders kun je ze klem zetten met dekens erom heen. Zijn ze meteen een beetje geïsoleerd.

en sorry, ik geloof dat ik dat niet uitdrukkelijk vermeld heb: de emmers hebben deksels...
Een emmer gaat niet zomaar om, maar ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat water vervoeren over een klinkerweg voor natte bekleding zorgt... Klotst er met bakken tegelijk uit.
Edit: Om over springende vissen maar te zwijgen. Stel je voor dat je op de snelweg een springer op de vloer hebt!
 
Een emmer gaat niet zomaar om, maar ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat water vervoeren over een klinkerweg voor natte bekleding zorgt... Klotst er met bakken tegelijk uit.
Edit: Om over springende vissen maar te zwijgen. Stel je voor dat je op de snelweg een springer op de vloer hebt!
Vandaar mijn toevoeging: DEKSELS op de emmer...
 
Een oude truc om geklots te voorkomen is door iets in een emmer aan het oppervlakte te laten drijven. Een stukje plank bijvoorbeeld. Geen idee of dat ook met vissen kan trouwens, al verwacht ik dat die wel op de bodem blijven.
 
en hoe voorkom je dat een emmer omvalt dan? Gewoon in zakken en dan in die tempex bakken zetten of leggen. Of anders neem contact op met @Jos Hut hoe hij zn maanvissen door heel NL brengt.
De emmers die ik heb vallen niet om. Deksels maakt ze waterdicht, nog nooit natte bekleding gehad in de autokofferbak.
 
Een oude truc om geklots te voorkomen is door iets in een emmer aan het oppervlakte te laten drijven. Een stukje plank bijvoorbeeld. Geen idee of dat ook met vissen kan trouwens, al verwacht ik dat die wel op de bodem blijven.
Ik doe altijd wat limnobium laevigatum in de emmer. Vooral omdat dat de vissen wat gerust stelt en (dus) stress te reduceren. Maar mogelijk helpt het ook tegen geklots, dan moet ik dezelfde rit eigenlijk ook nog eens maken met vierkante bakken met limnobium erin...pfff...
 
Of in de dierenwinkel wat transportzakken halen en misschien wel met een gratis piepschuimdoos met deksel.
Deze
16734508371111865842397.jpg
vaten gaan een leven lang mee, 60 en30l.
Alles is bijna rond dus dan stoten de vissen zich niet zo hard, ook makkelijk samen op te tillen en de handgrepen zijn ook nog vriendelijk.
Dit is echt handig met de beste wensen.
 
Maar wel een efficiente, handige en veilige manier om vissen tussen10-15cm te vervoeren
 
Ik pak altijd oftewel een grote koelbox of een emmer met deksel van 20 liter (koelbox voor lange afstanden)
Ook al wel eens een paar grote koi's gewoon in een natte zuivere handdoek (was maar ritje van 1km)
 
Ik gebruik voor grotere vissen afsluitbare 10 ltr emmers met deksel. Ik heb ze bij de Jerrycanshop vandaan. Kosten zijn E2,85,- per set. Zeer stevig en heb er al heel wat vissen mee vervoert.
Ik gebruik ook vaak dit soort emmers, maar dan gratis van de snackbar. De mayonaise emmers enzo zijn voedsel veilig en vaak per veel mee te krijgen:chef::DD
 

Terug
Bovenaan