het snel laten groeien van kardinaal tetra's


J

jules op de laak

Guest
hallo,

ik heb nu ongeveer 2,5 maand baby kardinaal. voordat ik ze in mijn gezeldschapsbak wil zetten moeten ze volwassen grootte hebben. heeft iemand ervaring met het snel laten groeien van deze vissen?

ze zijn nu 1,5 cm groot.

ik voer zowel levend als droog als babyvoer.


iemand tips?
 
zitten er zulke grote vissen in de gezelschapsbak?? 1.5 cm is al best aan de maat dacht ik. Heb ooit eens een jong van de kardinalen gehad en deze is gewoon groot geworden in de gezelschapsbak en groeide vrij snel, at gewoon met de pot mee van de andere vissen.
 
ik heb maanvissen met een plaat van ongeveer 10 cm.
ik wil nog 1 jaar kardinaal voordat ik overga op een ander vissoort.

en de lengte die ze nu hebben worden ze een lekker hapje ben ik bang.

------------jules-----------------------
 
jules op de laak zei:
hallo,

ik heb nu ongeveer 2,5 maand baby kardinaal. voordat ik ze in mijn gezeldschapsbak wil zetten moeten ze volwassen grootte hebben. heeft iemand ervaring met het snel laten groeien van deze vissen?

ze zijn nu 1,5 cm groot.

ik voer zowel levend als droog als babyvoer.


iemand tips?

Meerdere keren per dag voeren lijkt mij.
 
Vaker voeren helpt echt en ook diepvries zitten meer voedings waarden in
 
Met name klein diepvriesvoer als daphnia, cyclops e.d. Of pas uitgekomen artemia.
 
Plus flink waterverversen om alle eventuele groeiverminderende stofjes laag te houden (denk aan nitraten en lichaamseigen uitscheidingen).

~ Ivo
 
dank jullie wel voor de tips!!
eens kijken of ze helpen

---------jules--------------
 
Ikzelf gebruik spirulina poeder voor de galaxy's. Zit volgens mij ook iets van een groeihormoon in, het was iig idioot duur spul. Maar de galaxy's zijn in 1 week een halve cm gegroeit wat best veel is voor zo'n klein visje.
 

Terug
Bovenaan