Het gaat maar door..........


B

Bonky

Guest
Zondagochtend, m,n vaste dag om onderhoud aan de bakken te doen, en ik ontdek dat in alle bakken garnalen met eitjes ronddartelen, het gaat maar door, het lijkt wel voorjaar.:D

Garnalen met eitjesdracht 001.JPG


Garnalen met eitjesdracht 002.JPG


Garnalen met eitjesdracht 004.JPG


Garnalen met eitjesdracht 006.JPG


Garnalen met eitjesdracht 009.JPG


Garnalen met eitjesdracht 011.JPG
 
Heb nog niets kunnen waarnemen bij de Christal Red en Christal Black.
 
Super leuk! Bij mij is het voorjaar ook in de bol geslagen lijkt het wel.
Hier ook al een ware babyboom! :D
 
Tja John, het probleem is dat ik niet meer bakken mag plaatsen van mijn vrouwtjelief.:rolleyes:
 
Tja John, het probleem is dat ik niet meer bakken mag plaatsen van mijn vrouwtjelief.:rolleyes:

Gewoon even wachten tot zij iets nodig heeft en dan keihard terugslaan....

Oké liefje, dat is goed, maar dan wil ik er een garnalenbakje bij :D :D :D
 
Haha, nee Sanneke, zo werkt dat niet bij ons, ik ga niet mijn eigen vrouw chanteren hoor.:)
 
Misschien haar vandaag, op Valentijnsdag dus, extra in het zonnetje zetten en dan vanavond.............:D:D;)
 
Gaat niet lukken John, ze word al dagelijks door mij in het zonnetje gezet.
Het is niet dat ik niets mag hoor, we bespreken altijd alles maar ze heeft liever geen bakken er meer bij omdat ze dan geen ruimte overhoud voor haar hobby welke in dezelfde kamer is, ze houd er kleurmuizen.

Muizen hobby 002.JPG


Muizen hobby 001.JPG
 
Haha, dat zijn ook leuke beestjes Willem maar wel heel iets anders. Ieder zijn eigen hobby natuurlijk;)
 
Man wat heb ik in al die jaren al een hobby,s gehad, de een was nog niet ten einde toen ik er alweer een nieuwe op na hield.:D
 
Bonky, heb je toevallig ook ADHD? Ik heb nl ook heel veel hobby's gehad waar ik helemaal indook tot er niets meer te leren viel en dan ging ik door naar de volgende hobby. Is geloof ik een ADHD eigenschap.
 
Bonky, heb je toevallig ook ADHD? Ik heb nl ook heel veel hobby's gehad waar ik helemaal indook tot er niets meer te leren viel en dan ging ik door naar de volgende hobby. Is geloof ik een ADHD eigenschap.

Kijk dan heb ik dus geen ADHD:D:D
 
Bonky, heb je toevallig ook ADHD? Ik heb nl ook heel veel hobby's gehad waar ik helemaal indook tot er niets meer te leren viel en dan ging ik door naar de volgende hobby. Is geloof ik een ADHD eigenschap.

Moderne ziektes zoals ADHD is iets waar ik niet aan mee doe, mijn gedrevenheid stamt nog uit de tijd dat ik bij de Koopvaardij diende, daar kwam alles altijd op snelheid aan.
 
Wat leuk die muisjes ;) ik heb een albino muis dus ik snap wat er zo leuk aan is :)
IMG-20170214-WA0016.jpg


Wat een leuke garnalen ook :)

Leergierig is toch beter het woord dan ADHD? dat is toch juist dat je je niet goed kan concentreren???
 
O je zeg, muizen en waar Abraham de mosterd weg kan halen..............................................:help::help:. Dan nog garnalen die fokken als konijnen:D:D.
Waar gaat dit allemaal naartoe zeg;)
 
Hier ook een babyboom van de Vuurtjes ik telde er 10 die zwanger zijn.
Sinds kort lopen er ook Crystel reds rond en hoop daar ook zwangere dames van te zien binnenkort.
De Verhuizing staat voor de deur dus maar hopen dat ze het allemaal overleven en een nieuwe huis met meer ruimte (een extra Aqua40 gaat dan eindelijk ook in gebruik :)
 
Leergierig is toch beter het woord dan ADHD? dat is toch juist dat je je niet goed kan concentreren???

ADHD is meer dan niet concentreren. Het is idd snel afgeleid zijn, dingen niet afmaken omdat we inmiddels iets anders hebben gezien dat ook gedaan moet worden, vreselijk druk doenen we beseffen het maar kunnen niet stoppen daarmee, maar ook hyperfocussen. We kunnen ergens helemaal in opgaan, dan volgen we die ene vis of garnaal 5 minuten, en dan de volgende etc en is het helemaal stil in ons hoofd, eindelijk. Het valt mij dat heel veel ADHD'ers een aquarium hebben en daar dan uren in kunnen turen (ik ook). Het is heel rustgevend.

Moderne ziektes zoals ADHD is iets waar ik niet aan mee doe, mijn gedrevenheid stamt nog uit de tijd dat ik bij de Koopvaardij diende, daar kwam alles altijd op snelheid aan.

Bonky zo modern is de ziekte nou ook weer niet hoor, ik ben 54.
 
aquaria geven inderdaad voor sommige mensen rust, niet alleen ADHD'ers maar ook voor mensen bij stress of angstklachten bijvoorbeeld.

dan moet het uiteraard wel een goed draaiend aquarium zijn en niet 1tje die vol ziektes en alg zit :D :deal:

moet zeggen dat ik een beetje hetzelfde heb als John.. had NOOIT een hobby totdat dit op mn pad kwam :)
 
Hier ook een babyboom van de Vuurtjes ik telde er 10 die zwanger zijn.
Sinds kort lopen er ook Crystel reds rond en hoop daar ook zwangere dames van te zien binnenkort.
De Verhuizing staat voor de deur dus maar hopen dat ze het allemaal overleven en een nieuwe huis met meer ruimte (een extra Aqua40 gaat dan eindelijk ook in gebruik :)

Hoop niet bij elkaar. dan komen daar geen jongen van. vuurtjes zijn sneller dan de chrystals. Die worden dan verdrongen.
 
Ik denk dat bertus bedoelt dat vuurtjes sneller kweken dan cr. Het is wel belangrijk om de groei van beide populaties in de gaten te houden en waarschijnlijk gaan de vuurtjes sneller dus dat deze indien nodig uit de bak gehaald worden gehaald zodat de ene groep niet langzaam de ander verdringt. Vuurtjes hebben wel een hogere ph nodig dan cr.
 

Terug
Bovenaan