Het gaat beginnen!


matje123

Member
Lid geworden
30 mei 2022
Berichten
19
Leeftijd
60
Eindelijk zijn zo goed als alle materialen binnen en zouden we kunnen beginnen met onze 60l Iwagumi bakje.

Nu heb ik echter een adviesvraag. Komende week is de week van 6 juni. Over precies 2 maanden gaan we 3 weken op vakantie.

Ben nog aan het twijfelen over wel of niet een droge start. Maar droge of natte start, is het verstandig om nu op te starten of beter wachten tot na de vakantie?
 
Zou het zelf over je vakantie heen tillen. Een aquarium die 2 maanden draait is nog erg pril. Maakt de planning maken misschien nog wel leuker.

Wat je wel zou kunnen doen is je hardscape rustig aan opbouwen. Als je dan terug komt kan je zo beginnen met je bakje šŸ˜‰.

Gr. Ed
 
Als voedingsbodem gebruik ik ADA Power Sand Advance. Hierin is al Bacter 100, Clear Super en BC Powder toegevoegd. Is het noodzakelijk om apart deze supplementen alsnog apart meer toe te voegen?
 
Ondertussen de eerste pogingen gedaan tot een mooie hardscape te komen. Ik heb enkele fotoā€™s biigevoegd. Tips en adviezen zijn meer dan welkom.

28A570DD-3601-4907-8607-10A6DDCA77A1.jpeg
55AA3CD1-B28E-4D19-9DEA-DFB1496AD82A.jpeg
57DC196B-2BC1-4120-B28B-42A81A4FC1DC.jpeg
 
Persoonlijk zou ik gaan voor num 1. Nog wat meer detail steentjes erbij en je hebt een pracht scape šŸ‘.

Gr. Ed
 
Laatst bewerkt:
Nr 1 heb ik van deze afgeleid. Vind ik persoonlijk ook de mooiste.
26130B5E-9FA5-4621-B9C7-1D067D1647C8.jpeg
 
Houdt rekening met de stromingsrichting van je water. De beste stroming is doorgaans diagonaal voor zwemplezier van de vis, of links-rechts voor kijkgenot.

Voor diagonale stroming zou ik optie 3 kiezen. Die geeft de beste diagonale stroming.
 
Voor mij is de voorkeur nr2.

Zou de slope iets doortrekken rechts achterin
Dacht mij te herrineren dat je Micranthemum 'Montecarlo gaat gebruiken: Stenen dus niet te laag plaatsen anders gaat de MC het overwoekeren en zie je er niets meer van.
 

Terug
Bovenaan