Herintreder


Waterbakkie

New member
Lid geworden
23 oktober 2013
Berichten
0
Beste forumleden,

Na volgens mij jaren, met tussenpozen, op dit forum te hebben rondgeneusd, heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een aquarium besteld.
Dan wordt het zeker ook eens tijd dat ik me voorstel.
Mijn naam is Richard, ben 52 jaar oud en heb aquariums altijd al fantastisch mooi gevonden.
Vroeger in mijn vrijgezelle jonge jaren, toen ik nog haar had, heb ik ook een aantal jaren een aquarium gehad.
Zo'n zeskantige bak met een simpel tl-balkje erin en een inwendig filtertje. Maar alles groeide en bloeide, de vissen deden t prima en van alg had ik nog nooit gehoord.
Mijn vriendin destijds kon ooit al een uur binnen zijn, zonder dat ik haar aanwezigheid had opgemerkt, ik zat altijd voor die bak....
Omdat mijn ouderlijk huis rigoureus werd verbouwt, heb ik mijn bak moeten verplaatsen. Hij kwam in de serre te staan bij de ouders van mijn vriendin. Rampspoed, kommer en kwel was t gevolg. Ik had t idee dat ik continu naar een bak erwtensoep aan t kijken was. Ik heb van ellende mijn aquarium moeten opruimen.
Nu zijn we 29 jaar verder, ben nog steeds met dezelfde vriendin ( inmiddels al heel lang mijn vrouw) en ben me altijd blijven interesseren in aquaria.
Gezien mijn ervaring met het houden van een aquarium nog stamt uit het stenen tijdperk, zeker qua techniek, heeft mij dit al die tijd weerhouden om opnieuw te beginnen.
Maar na ik-weet-niet-hoeveel uren alleen maar info op o.a. dit forum gelezen te hebben, was het mijn vrouw die besliste, het wordt tijd dat je weer een aquarium neemt...
Ik ben best huiverig en zal het op me laten afkomen, maar ik probeer mijn best te doen om van deze bak een succes te maken.
Ik hoop dat ik in al mijn onwetendheid, antwoorden krijg op mijn vragen, want die zal ik straks best wel hebben.
Jezelf inlezen is mooi, het zelf doen is een ander verhaal.
Door schade en schande zal ik leren, al hoop ik met hulp van jullie expertise dit zo veel mogelijk te beperken.
Nu ik tintelende wijsvingers krijg van het typen, brei ik er snel een end aan.
Een hele fijne avond nog toegewenst.
 
Welkom

En je hier aanmelden is het beste begin.
Maak een topic aan voor je nieuwe bak en zet je plannen erin. Dan kunnen we misschien je helpen fouten te voorkomen.
 
Goedenavond!

Wat een droom! Een vriendin die je zegt dat je een aquarium moet nemen :D de meeste zeuren alleen maar als je groter/meer/beter wilt.

Wees niet huiverig, fouten ga je maken, die maken we allemaal en die zullen we allemaal blijven maken. Onwetend of omdat we denken goed te doen. En als dat alleen resulteert in een algenbakje op zijn tijd, dan valt het allemaal wel mee toch?

Niets wat je niet achteraf kan bijstellen of oplossen. Alg is enkel aanwezig omdat je planten niet voldoende kans krijgen. Voorkom alleen al die chemische middeltjes die ze je proberen aan te smeren in de winkel. Liever tien keer teveel iets gevraagd als 1 keer te weinig.

Wat voor aquarium word het?
 
Welkom

En je hier aanmelden is het beste begin.
Maak een topic aan voor je nieuwe bak en zet je plannen erin. Dan kunnen we misschien je helpen fouten te voorkomen.

Ik heb m vandaag pas besteld, maar als alles binne is zal ik zeker ee topic openen.
 
Goedenavond!

Wat een droom! Een vriendin die je zegt dat je een aquarium moet nemen :D de meeste zeuren alleen maar als je groter/meer/beter wilt.

Wees niet huiverig, fouten ga je maken, die maken we allemaal en die zullen we allemaal blijven maken. Onwetend of omdat we denken goed te doen. En als dat alleen resulteert in een algenbakje op zijn tijd, dan valt het allemaal wel mee toch?

Niets wat je niet achteraf kan bijstellen of oplossen. Alg is enkel aanwezig omdat je planten niet voldoende kans krijgen. Voorkom alleen al die chemische middeltjes die ze je proberen aan te smeren in de winkel. Liever tien keer teveel iets gevraagd als 1 keer te weinig.

Wat voor aquarium word het?


Hahaha, ja ben er zelf nog ondersteboven van.
Het wordt een aquatlantis Fusion 120 Special. Hoe meer liters, hoe meer vergevingsgezind toch?
 
Mooi aquarium! Lekker formaat ook. Daar is ook wel wat moois mee te behalen denk ik ja:D

En al een idee wat je wilt? Biotoop, gezelschapsbak, planted tank?
 
Mooi aquarium! Lekker formaat ook. Daar is ook wel wat moois mee te behalen denk ik ja:D

En al een idee wat je wilt? Biotoop, gezelschapsbak, planted tank?

Wil graag een gezelschapsbak, blijf ik toch het mooist vinden
 
Welkom op Aquaforum Richard.
Das een €1000 voor zo'n bak met kast nieuw volgens ik op deze link kan zien toch.

https://www.vkcwebshop.com/Aquaria/...FUSION-120-SPECIAL-120X60X75-INCL.-2x52-W-LED

Ja, maar dat is exclusief de bijbehorende kast. De prijs van de bak samen met de kast staat onderop vermeld.
De totaalprijs op deze link bijna €100,- duurder dan ik ervoor betaald heb bij mijn LFS.
Ik denk dat ik er een hele scherpe prijs voor betaald heb, en dan wordt ie nog eens gratis bezorgd en op de juiste plek neergezet...
 
Ja, maar dat is exclusief de bijbehorende kast. De prijs van de bak samen met de kast staat onderop vermeld.
De totaalprijs op deze link bijna €100,- duurder dan ik ervoor betaald heb bij mijn LFS.
Ik denk dat ik er een hele scherpe prijs voor betaald heb, en dan wordt ie nog eens gratis bezorgd en op de juiste plek neergezet...
Goed geregeld.
 
Ja, maar dat is exclusief de bijbehorende kast. De prijs van de bak samen met de kast staat onderop vermeld.
De totaalprijs op deze link bijna €100,- duurder dan ik ervoor betaald heb bij mijn LFS.
Ik denk dat ik er een hele scherpe prijs voor betaald heb, en dan wordt ie nog eens gratis bezorgd en op de juiste plek neergezet...
Dan heb je wel een goede deal gedaan.:thumbs:
 
Goed geregeld.

Dan heb je wel een goede deal gedaan.:thumbs:

Dat denk ik ook, ik loop al zo lang met t idee om weer een aquarium te beginnen, en bleef toch telkens weer bij Aquatlantis uitkomen.
Ik wou m.b.t. de bak dan ook geen concessies doen.

Welkom op het AF

Dank je!

Welkom Richard! Mooi verhaal :)

Ja, ik kan altijd nog romanschrijver worden, hahaha


Dank je, ik hoop hier veel te leren :thumbs:
 
Welkom op het forum Dirk-Jan.

Dank je wel, jouw bak is echt een inspiratiebron voor mij...:petjeaf:
Ik probeer enkele dingen zelf ook toe te passen, maar qua techniek zal t nooit zo goed worden als bij jou. Ik ben nog heel voorzichtig om zulke "ingrijpende" maatregelen te treffen zoals bv al je pvc leidingwerk, dat gaat voorlopig zeer zeker niet gebeuren...
Ik ga eens heel rustig bekijken hoe ik t een en ander ga aanpakken als mijn spullen binnen zijn, maar zal tegen die tijd wellicht een album starten, zodat ik mijn vorderingen kan delen.
 
Welkom! Ben erg benieuwd wat je allemaal gaat houden in de bak!

Dank je. Dat weet ik nog allemaal niet, sowieso een gezelschapsbak... Heb vrijdag j.l. contact gehad met de LFS en die wist te vertellen dat de levertijd van de bak zo'n 4 tot 6 weken is.
Heb dus nog tijd genoeg om erover te denken. Ben nu aan t uitvogelen welke bodembedekking ik ga nemen en wat nog meer voor de verdere inrichting.
Waarschijnlijk wordt het diamantzwart kwartsgrind voor op de bodem, en ik vind versteend hout heel erg mooi. Aangevuld met iets van kienhout/mopanihout en/of spiderwood.
Maar ik heb nog tijd genoeg om dat allemaal uit te zoeken, ga t rustig aan doen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jiri

Terug
Bovenaan