Herinrichting rio 180 van Kardinaaltje1


Kardinaaltje1

Well-known member
Lid geworden
24 juli 2009
Berichten
106
Leeftijd
29
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met de herinrichting van mijn Rio 180.

Vanmorgen piepschuim voor op de bodem gehaald, er komen namelijk wat stenen (grijs breuksteen) in. Dit omdat ik stenen in het aquarium gewoon natuurlijk vind staan. Ik neem echter geen cichliden ofzo maar begin met een grote groep guppen en wat bodembewoners (nog geen idee welke). :)

Verder heb ik zwart grind (1-2mm) gehaald, dit omdat ik het mooi vind staan tegenover de stenen en de planten die erin komen.

Even een foto van hoe het aquarium er nu bij staat :)





Ik ben nog niet helemaal tevreden op de manier hoe de stenen liggen, misschien dat ik nog even ga puzzelen, suggesties zijn trouwens ook welkom :D

Verder heb ik nog wat vraagjes wat betreft de inrichting:

Eerst het grind erin en dan de stenen of juist andersom?
Iemand misschien leuke idee�n voor de planten? Welke en waar? :)

Verder zal ik jullie op de hoogte houden van alle veranderingen aan de bak! :)
 
Doe je er nog wel wat groen in?
Je kan de stenen een klein stukje ingraven in t zwarte grind, staat weer net wat natuurlijker dan wanneer ze er bovenop liggen.

suc6!
 
@Python

Er komt zeker nog wat groen in. Bedankt voor de tip, heb ik meteen een antwoord op mijn eerste vraag :)
 
planten die ik persoonlijk erg mooi vind zijn:

sumatravaren
cognacplant
vallisneria
sterrekruid
rode tijgerlotus

en dan mischien nog een of twee mooie stukken hout met javamos erop?

en die stenen zou ik eerst erin zetten en eventueel vastlijmen zodat ze neit gaan inzakken en daarna pas het grind erin. dan blijven de stenen mooi op hun plek
 
Ik zou eerst de planten erin zetten...en dan pas de stenen...dan kun je namelijk gelijk zien of het wel of niet leuk staat..en wie weet zijn het er wel TE veel stenen voor een plantenbak :)

Suc6!


Groetjes manfred
 
Hallo allemaal,

Vorige week dan eindelijk toch de bak gevuld en vandaag zijn de vissen erin gegaan :)

De vissen die er nu in zitten komen uit de oude bak en bestaat uit het volgende:

3x Gup vrouw
1x Gup man
4x Siamese algeneter?

Het resultaat:

464581_0_82_img_9097.jpg


Eventuele tips wat betreft de inrichting/visbestand zijn welkom. :)
 
Mooi contrast van het grind/stenen/planten. Nog een mooie hoge achtergrondplant zou niet verkeerd zijn ;)
 
Ziet er mooi uit. De stenen steken mooi af tegen de grond en de achterwand.

Trouwens, wat voor een achterwand gebruik je?
 
Ziet er goed uit! wat bedoel je trouwens met een siamese algeneter?
 
ziet er al heel erg mooi en strak uit. welke stenen zijn dit? nu mischien nog een mooie gekleurde plant erbij zodat het wat afsteekt? een rode tijgerlotus of cognacplant zijn erg mooi en ook makkelijk. en dan mischien nog wat laagblijvends vooraan?
 
@pla Bedankt! De achterwand die ik gebruik is een plasplex achterwand, volgens de lfs niet meer in de handel :(

@Python Bedankt! Ja, ik heb nooit geweten welk soort dit is. Zal eens proberen een goede foto te maken.

@saskia1977 Bedankt! Dit zijn grijze breukstenen. Er komen zeker nog wat plantjes bij, eerst even kijken of het een beetje aan gaat slaan en dan misschien aan de gang met BIO CO2 :)
 
@Python Ben er eindelijk achter wat voor soort vis het is: Garra cambodgiensis Taeniata S .
 
Update met LED verlichting:

Totaal:

115286_0_82_img_9743.jpg


Links:

298141_0_82_img_9742.jpg


Rechts:

966951_0_82_img_9741.jpg



Heb vandaag 2 reflectoren gekocht voor m'n T5 verlichting, zal morgen nog even een totaaltje maken met de dagverlichting aan :)
 
Ziet er erg goed uit! Krijg je niet teveel licht met T5+reflectoren en dus algen?

Mag ik vragen of je de stenen ergens in Utrecht hebt gekocht en zoja waar?
 
Ziet er netjes uit zo. Welke led verlichting gebruik je?
 
Tijdje geleden alweer dat ik wat heb geplaatst. Op dit moment gaat het redelijk met mijn bak. De planten blijven wel mooi groen maar echt heel hard groeien doen ze nou ook weer niet ondanks de bio co2, easycarbo en profito.

Update: linker hoop stenen heb ik weggehaald. Dit omdat ik het toch teveel vond. Verder wat nieuwe planten en een kokosnoot met was mos erop :)

758952_0_82_img_0284.jpg


Ik zou graag de foto wat helderder willen hebben. Heb alleen geen enig idee hoe :(
 
Staat er mooi bij.
Lijkt het op de foto donkerder dan in werkelijkheid?
 
Dankje Seabait :)

Jaa, in het echt is de bak misschien wel 10x lichter. Vind het jammer dat de foto na het uploaden wat ruis krijgt :(
 
Er kan door het uploaden wel wat ruis ontstaan maar wordt normaal gesproken niet zo donker dus zal ook de instelling van je toestel zijn denk ik.
 
Mooie inrichting. Heeft ook wel wat mysterieus.
 
@visstisck Haha dankje :) En waar ligt dat dan aan?
 
Mooi aquarium! :D Dus daar komen de drijfplanten uit?
Misschien gewoon iets meer belichting erin gooien via photoshop ofzo??
 
@Zanziee Jaaa, je ziet dat er links nog een heleboel opgehoopt drijven. :p En idd via photoshop is een optie, maar hoe...
 

Terug
Bovenaan