Helpt zon of uv werende folie transparant tegen algvorming?


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,088
Locatie
Gelderland
De bak van mijn zoon krijgt heel veel licht en soms ook zonlicht. Zou zoiets helpen en zo ja, waaraan moet folie dan voldoen? Zo nee, andere ideeën? Die wel mooi staan in een huiskamer.

Het aquarium wordt niet verplaatst vanwege het licht, suggesties in die richting zijn niet nodig.
 

Bijlagen

  • IMG_1020.png
    IMG_1020.png
    1.6 MB · Weergaven: 46
Ik weet niet hoe de bak staat maar is het geen optie om de zijruit te blinderen? Zelf ben ik niet zo van plakfolie dus ik zou zelf eerder iets van gordijnen of jalouzien gaan gebruiken gedurende de zonuren.
 
Wij gebruiken daar altijd zonwerende folie van oa gamma voor. Een paar m2 voor rond de 25 a 30 euro dacht ik. Op te brengen met water. Het is donker transparent.

Werkt hier erg goed tegen alg van zon en direct licht.
 
Ik weet niet hoe de bak staat maar is het geen optie om de zijruit te blinderen? Zelf ben ik niet zo van plakfolie dus ik zou zelf eerder iets van gordijnen of jalouzien gaan gebruiken gedurende de zonuren.
Ja, dat doet hij al, maar vergeet t ook weleens.
 
Wij gebruiken daar altijd zonwerende folie van oa gamma voor. Een paar m2 voor rond de 25 a 30 euro dacht ik. Op te brengen met water. Het is donker transparent.

Werkt hier erg goed tegen alg van zon en direct licht.
Daar ga ik naar kijken. Bedankt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
O dat valt me best tegen en ik dacht dat het alle zonlicht tegen zou houden. Maar goed ik gebruik het niet en kan ook niet uit ervaring spreken.
 
O dat valt me best tegen en ik dacht dat het alle zonlicht tegen zou houden. Maar goed ik gebruik het niet en kan ook niet uit ervaring spreken.
Dan zou het optisch zwart moeten zijn.
Dan kun je beter een verduisteringsgordijn nemen.
 

Terug
Bovenaan