Help


M

max

Guest
Even een brandende vraag! Mijn zus ontdekte helaas gisteren 2 dode garnalen nadat ze er courgette 1 dag in had gedaan. Waterwissel is gedaan, extra zuurstof erbij en wat bacterie start. Ze zaten boven in dus duid op te weinig zuurstof. Nitriet moet nog worden gemeten. Waar kan dit op duiden ? En wat is nu het belangrijkste te doen ? 25l bak met blauwe neocardina soort
 
Is het water ook wittig misschien? Dat heb ik eens gehad met komkommer maar normaliter zou courgette prima moeten kunnen. Is er verder niks gedaan of veranderd in de bak? Hoelang draait deze bak nu en sinds wanneer zitten deze garnalen erin?
 
Is het water ook wittig misschien? Dat heb ik eens gehad met komkommer maar normaliter zou courgette prima moeten kunnen. Is er verder niks gedaan of veranderd in de bak? Hoelang draait deze bak nu en sinds wanneer zitten deze garnalen erin?

Bak draait al zeker 8 weken, ze had het wel
Over een grote hoeveelheid alg wat er ineens was. Er is verder niks veranderd in de bak dat ik weet. Garnalen zitten er nu denk ik 10 dagen in.
 
Wanneer je groenten geeft moet je de schil er eigenlijk altijd afhalen, omdat hier bestrijdingsmiddelen op kunnen zitten die op kunnen lossen in het water.
Biologische groenten vertrouw ik niet altijd, behalve als je ze zelf hebt gekweekt uiteraard.

Dit kan de oorzaak zijn, maar hoeft uiteraard niet, wellicht is er iets anders aan de hand dat nu toevallig samenvalt met de courgette.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Komende dagen elke dag minimaal 30 % water wisselen.

Baceriestart is niet nodig.
Waterwaarden zijn wel handig om te meten.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Zou ook misschien kunnen komen door de verandering zo vlak na de aankoop. vaak zie je wel wat uitval bij garnalen maar het kan inderdaad ook gif zijn zoals San al zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Waterwaardes met strip.

IMG_4819.JPG
 
Wat er is gebeurt :

Maar dit was er :

Sochtends Courgette gevoerd met klein stukje schil

Savonds opeens slierten bruine alg en afstervende planten
Garnalen helemaal boven in de bak en stil zitten
Sochtends nog meer alg slierten en twee dode garnalen (de twee kleinste)

Toen water ververst, project shrimp en CO2 toegevoegd. Het ziet er nu rustiger uit.
 
Ik had hier al op gereageerd, maar nu is mijn reactie ineens weg...

Edit: Ik snap al waar mijn reactie is gebleven, in je andere topic :D :D :D


Je zou je ph en kh wel wat naar beneden mogen brengen.
 

Terug
Bovenaan