Help! wat heeft mijn pleco?


A

Alex steenis

Guest
Sinds deze week verschenen er een aantal witte vlekjes op mijn pleco algeneter. Echter is het vandaag plots toegnomen tot de huidige situatie (zie foto) het lijken op woden? Kan iemand mij vertellen wat er hier aan de hand is?

Ik heb nu een kuurtje gegeven met ESah 2000 van 3 dagen. Aangezien ik dacht dat dit witstip was.

20190103_132538.jpg
 
Nee, geen cichliden Overige bewoners zijn alleen een 10tal guppies
 
Hierbij een foto van de gehele bak - Het is een bak van 70Liter

20190103_143037.jpg
 
Van pleco's heb ik geen verstand, maar ik dacht dat ze graag een stukje hout in de bak willen. Hij/zij lijkt op de foto (ik kan het niet goed zien )ook nogal mager en, daarnaast vind ik dat hij erg weinig ruimte heeft. Ik zou daar ook ziek van worden .
 
Je pleco zit te klein, deze vissoort word met gemak 40 cm mits goed gehuisvest (in een bak van 2 meter) omdat hij te klein zit ontwikkeld hij een groeistoornis en stress, beide zijn dodelijk voor de vis. Daarnaast is de inrichting ongeschikt voor de vis, hij heeft zoals hierboven vermeld word, hout nodig en schuilholen (kijk eens op deze informatieve pagina: https://www.legholen.com/blogs/informatiepagina/l-nummers-de-basis/ ) Doordat de vis gestressed is is hij veel vatbaarder voor ziektes en nare andere ellende.

Wat nu te doen met deze vis: aanbieden op mp en omruilen voor een andere algeneter die niet zo groot word.
 

Terug
Bovenaan