Vissen gaan dood


dan zat je dus aan 60-70 vissen in een 60liter bakje.. ja dat gaat ongetwijfeld niet goedkomen :)

je kan een 5 tal rouwtetra´s in je bak bijzetten (zodra alles op orde is) die houden alle jonkies wel in toom :)
 
Ik ben het met Richard eens en denk toch dat de overbelasting en stress mede de oorzaak zal zijn.
 
Die zitten appart hoor
 
Kleine ruimtes kunnen ook stress geven.
 
20170529_163401.jpg
20170529_163401.jpg
20170529_163357.jpg
 
Er zitten nog een paar appart.
 
Ik wil ook een groter aquarium kopen.
 
Hier zaten de vissen die dood zijn gegaan dus bij als ik het goed begrijp?
 
Niet allemaal, de helft ongeveer
 
Hoe maak jij je aquarium schoon qua water verversen ? Me buurman had is een aquarium. Vissen elke keer dood. Ik maar te denken. Waterwaardes gemeten , allemaal goed. Opeens bedacht ik me wat. Buurman hoe ververs jij je water. Ja zoals jij doet met een emmer eruit en emmer schoon water erin. Oke. 20 % per week ongeveer, das goed. Oja buurman die emmer die je gebruikt doe je daar ook het huis mee schoonmaken? Ja . Nog zo gezegd tegen hem. Heb zelf 2 emmers die alleen maar gebruikt worden voor mijn aquarium. Als vrouw per ongeluk wel mee heeft schoongemaakt dan koop ik gelijk nieuwe
 
Dat bakkie wat ik Zie op foto. Zit daar wel een filter in?
 
Nu je het zegt, ik zie ook geen filter op de foto. Hoe gaat het nu met alles eigenlijk?
 
Het gaat veel beter al heel veel nieuwe baby's en er zijn geen vissen meer dood gegaan.
 
Gelukkig dat je geen dode vissen meer hebt maar zit er wel een filter in de bak?
 
Ben dan wel nieuw maar zo scherp als een mes . Ja ben er wel benieuwd naar idd
 
Er zit nog geen filter in, maar die komt er binnenkort wel.
 
geen filter? ik volg je niet....
 
Er zit nog geen filter in, maar die komt er binnenkort wel.

Dat verklaard een hoop. Een aquarium heeft een filter nodig om een stabiele bacterie cultuur te vormen. Aquarium met vissen zonder filter is zoiets als een moord plegen. Je no2 waarde za dus ook te hoog liggen, waardoor je vissen snel het lootje leggen
 
Dat verklaard een hoop. Een aquarium heeft een filter nodig om een stabiele bacterie cultuur te vormen. Aquarium met vissen zonder filter is zoiets als een moord plegen. Je no2 waarde za dus ook te hoog liggen, waardoor je vissen snel het lootje leggen
Ik heb een bak 14 jaar laten draaien zonder filter! Verschil is wel dat ik wist wat ik deed. ;)
 
Ik heb een bak 14 jaar laten draaien zonder filter! Verschil is wel dat ik wist wat ik deed. ;)
Ja kan idd wel maar moet je weten wat je doet.
 

Terug
Bovenaan