Vissen gaan dood


T

Tsjerk

Guest
HELP, ik heb al 3 weken last van schimmel, ik heb van alles geprobeerd, maar niets blijkt te helpen inmiddels zijn er al bijna 20 platy's doodgegaan weet iemand wat ik kan doen, want dit gaat zo niet langer.............
 
i know ik heb ook een zoutbad geprobeerd, maar daarna zijn ze alsnog doodgegaan
.
 
op de foto kan je het amper zien zelfs met het blote oog is het moeilijk, maar je ziet wel een soort witte donzige deeltjes op de vis en bij een paar ook een soort van wonden.
 
maar het aquarium is zo warm omdat het op mijn kamer ook zo warm is aangezien het vandaag 30 graden was
 
ik had ze ook al een zoutbad gegeven maar dat werkte niet
 
ik zal het eens proberen, bedankt voor de hulp:)
 
Waarom standaard zo warm houden? Platy's kunnen prima op 22graden hoor.

Als zoutbad niet werkt kan je is een medicijn tegen schimmel proberen. Geen esha maar iets van sera of colombo.
 
iknow ik heb meestal rond 23 graden soms hoger door de normale temeratuur dan veranderd het water mee.
 
Hoeveel vissen zitten er in het aquarium, en wat zijn je waterwaarden?
 
Volgens mij is de bezetting ook veel te veel als je praat over 20 dode vissen op 54 liter bruto. Heb je onlangs nieuwe vissen aangeschaft en kun je verder een foto posten en wat zeggen over je bestand en de waterwaarden?
 
Als je schimmel op de vissen zie is het meestal secundair. Het is een reactie op iets onderliggends, aantasting van parasieten of bacterieen.

Ik gebruik manaus trichosal bij schimmel omdat dit niet alleen de schimmel aanpakt maar ook bacterieen en parasieten. Bij mij heeft dit middel geen invloed op me filter wat ook een voordeel is. Helaas is het een duur middeltje maar het is een groot flesje waar je jaren mee kan doen. Is ook lang houdbaar.

Ziektens is vaak een teken van onbalans in je aquarium. Waterwaardes, overbezetting ed. Medicatie is om het probleem op kort termijn te verhelpen maar als je de oorzaak niet oplos dan komt het of iets anders weer terug.
 
Volgens mij is de bezetting ook veel te veel als je praat over 20 dode vissen op 54 liter bruto. Heb je onlangs nieuwe vissen aangeschaft en kun je verder een foto posten en wat zeggen over je bestand en de waterwaarden?
Ze zitten er niet lang in hoor en ik heb er al heel veel verkocht ook waren geen nog volwassen vissen.
 
Ik mag aannemen (hoop ik dan) dat maar een klein deel is dood gegaan en als je spreekt over 20 dan vraag ik me af wat het totale bestand was voor deze uitval begon. Kun je zeggen wat je bestand was en heb je misschien een foto van de bak?
 
Ik heb idd een grote schade, maar ik heb nu nog ongeveer 40 babyvissen en nog wel wat volwassen visjes.
 

Terug
Bovenaan