Help verwarmingselement geklapt


patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
Berichten
2,313
Locatie
Noord-Brabant
in de bak van mijn dwergkogeltjes is het verwarmingselement geklapt en nu ligt de hele bak vol met ik vermoed splinters.
als eerste heb ik gelijk de pomp verwijderd om daar geen schadelijke stoffen en splinters in te krijgen ik ben toen gelijk de kogeltjes gaan vangen en heeft mijn vriend uit de andere aquariums water gehaald om daar de kogeltjes in te doen de drijfplantjes die heb ik ook bij de kogeltjes gedaan en uit mijn stekbak wat nieuwe plantjes die 2 kunnen nu heel even vooruit maar goed dat ik nog een reserve element had.
Maar wat nu, kan ik de plantjes uit dit aquarium nog gebruiken?
de bodembedekking weet ik dat ik kan vergeten die zitten vol glasscherven
wat is raadzaam om te doen hoop wel dat de kogeltjes het redden ze zijn van een koud bad gelijk in 24 graden terecht gekomen maar ik kon niet anders.

wie kan mij helpen adviseren wat te doen??
 
Advies is om volgende keer niet overhaast te handelen.
Zit nu glas in je bak maar verder geen schadelijke stoffen,vissen had je gewoon rustig kunnen laten overwennen naar de andere bak.
Het glas van een element dat kapot springt komt normaal gesproken niet door heel de bak en concentreert zich op en iets rond de plek waar deze hangt dus je zou enkel die plek helemaal af kunnen hevelen en de rest goed controleren.
Plek weer opvullen met bodembedekking en bakje kan weer draaien,hoeft allemaal geen groot probleem te zijn.
 
dat is het probleem nu juist seabait kwam erachter dat het element kapot was omdat ik deze uit zijn beschermhoes haalde toen ging dus het glas wel door de gehele bak als het al glas is geweest het waren zeer kleine blinkende schilfertjes die door de bak heen vlogen waarvan ik dacht dat het glas was.

ps de kogeltjes doen het goed tot nu toe
 

Terug
Bovenaan