Help! Stukje bovenkant aquarium afgebroken


Y

YasminBlub

Guest
Er is dus een stukje, bovenkant achter de pomp, van het aquarium afgebroken. Hoe kan ik dit het beste repareren? Het minimale waterlevel ligt er net iets boven dus er lekt nu water uit...

Iemand tips?

rPl7u_ue17aOIf53ytTLDkuCKg5qINHn.jpeg
 
Silicone. Maar vermoedelijk zal het een nieuw bakje worden.
Het lijkt een klein aquarium? Die kosten niet zo veel.
Welke afmetingen heeft dat bakje?
 
Dankjewel!

Ja, inderdaad niet zo heel groot 61x31x36cm!
Ik vind het alleen zo zonde ben net weer opgestart. Kan het geld wel beter gebruiken!
 
Zoiets kan je niet stevig herstellen vrees ik.
Maar volgens mij kan het wat opgelapt worden met silicone.
Maar ik zou het niet wagen dat water nog boven die beschadiging te laten komen.

Een bakje van 60x30x40 kost in onze lfs maar 41�.
 
Bedankt! Misschien toch maar gaan kijken naar een nieuw aquarium. Ik weet zeker dat de prijzen in nl iets hoger zullen liggen. Misschien overweeg ik wel om een nog groter aquarium aan te schaffen ^^
 
Glasplaat ertegen aan plakken maar met kit en glas kost dat net zoveel als een nieuwe bak vrees ik.
 
Lijkt wel of het ook ietsje verder is gescheurd of niet?
Anders kan je een klein plaatje glas ruim over het kapotte deel kitten en is dit prima zo maar dan moet er verder geen barst in het glas zitten.

EDIT- hydroloog was me voor.

Is idd ook een punt,kit is ook duur.
 
Seabait zei:
Lijkt wel of het ook ietsje verder is gescheurd of niet?
Anders kan je een klein plaatje glas ruim over het kapotte deel kitten en is dit prima zo maar dan moet er verder geen barst in het glas zitten.

EDIT- hydroloog was me voor.

Is idd ook een punt,kit is ook duur.

ziet er inderdaad uit of er nog een scheur naar beneden loopt
 
Tubetje glaslijm kopen. Superlijm ,bij Action. 0,99 euro.
Is acrylaatlijm. 3 tubetjes.
Of dit.


En op die plek nog een stukje glas overheen lijmen,dat de scheur bedekt is.
Is in de hoek,dus niet zo heel erg.

Stukje glas bij schilder kopen.
 
Zoals al is gemeld zou je het kunnen oplossen door er een stukje glas over heen te kitten.

Mocht het niet verder gescheurd zijn dan zou je ook nog het glas kunne dichtkitten tegen je filter aan dus eigenlijk tussen het filter en je glas een rups kit leggen.
 
Hmm, ik zou eigenlijk voor een nieuwe bak gaan. Wat je kan doen is een goedkope bak kopen zonder filter, en dit filter lossnijden van de wand, en over plaatsen. Als je geen Gruwel koopt, kost een bak van 60 cm bijna niks. Het interne Gruwel filter kun je best overzetten. En daar de bak toch stuk is, hoef je ook niet met heel veel beleid het filter los te werken.
 
Zou voor een nieuwe gaan met dezelfde oppervlakte. Kun je misschien nog de kap eraf halen en behouden. Hoef je dus alleen maar nieuwe glazen bak te halen.
Repareren vind ik zelf nogal risicovol met dat soort dingen.
 
Schei toch uit.
Voor een stukje.
Misschien het ft TS het allang gemaakt.

Heb zelf bakken hersteld,die anderen bij grof afval hadden gezet.
 

Terug
Bovenaan