Help! Filter stroomt over bij openen voorfilter oase 250


Noadekat

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
19 november 2023
Berichten
86
Leeftijd
29
Locatie
Enschede
Hoi! Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil voor het eerst het voorfilter van de oase biomaster thermo 250 unlocken en openen maar nu komt er een grote hoeveelheid water uit. Ik heb hem nu weer gelockt maar er blijft water uit komen. Wat gaat er verkeerd en wat kan ik nu doen?!

Groeten Lissa
 
Hoi! Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil voor het eerst het voorfilter van de oase biomaster thermo 250 unlocken en openen maar nu komt er een grote hoeveelheid water uit. Ik heb hem nu weer gelockt maar er blijft water uit komen. Wat gaat er verkeerd en wat kan ik nu doen?!

Groeten Lissa
Hoi,
Je hebt uiteraard eerst de rechterkant dichtgedraaid toch ?
Moet ook wel eerst denk ik anders gaat het voorfilter gedeelte ook niet open.
Heb er ook wel eens last van gehad en heb toen een ander filter bovenkop het bovenste deel,van de filter gevraagd en gekregen en toen was het probleem verholpen
Groet,Peter
 
Hoi,
Je hebt uiteraard eerst de rechterkant dichtgedraaid toch ?
Moet ook wel eerst denk ik anders gaat het voorfilter gedeelte ook niet open.
Heb er ook wel eens last van gehad en heb toen een ander filter bovenkop het bovenste deel,van de filter gevraagd en gekregen en toen was het probleem verholpen
Groet,Peter

Nou nee echt heel dom maar ik heb het inderdaad niet dichtgedraaid. Blijkbaar kan het dus wel op die manier.... het is inmiddels opgelost na een heel waterballet (oeps).
 
O ja het is mij ook overkomen hoor dat ik bij de JBL het hendeltje was vergeten en dan is het snel een plas water.
 
Daar kwam ik ook achter ja :br:
Een combi van voor het eerst een buitenfilter hebben en van nature niet erg handig zijn denk ik...
Nee hoor, ook gewoon pech kan.

Tip: Controleer ook tussendoor de pakking ring van de pompkop. Invetten kan met zuurvrije vaseline. Verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
 
Volgens mij klopt er dan iets niet aan je filter, de oase hoort volgens mij inderdaad het voorfilter pas te ontgrendelen nadat je de in- en toevoer hebt dichtgedraaid. Weet niet of het meteen een ramp is, maar wellicht even goed nakijken alles, voor je er grotere problemen mee krijgt.
 
Dan is dat beter dan bij de JBL want als je daar de in en uitvoerhendels niet overhaalt en de grote hendel overhaalt dan komt die kop los en kan het eruit spuiten.
 
de 250 weet ik niet zeker, ik heb de 600 gehad en nu de 850, en daarvan krijg je de prefilter niet als eerste los, tenzij je misschien echt doordouwt.
 
Nee dat behoort tot de mandjes waarvoor je de hele kop dient te verwijderen. Maar goed het principe dat je de watertoevoer moet afsluiten hebben beide wel dan weer.
 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik enorm moeite heb moeten doen om het voorfilter te unlocken, ik kreeg het bijna niet voor elkaar. Misschien was dat ook een teken dat ik het niet had moeten doen.. :DD
 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik enorm moeite heb moeten doen om het voorfilter te unlocken, ik kreeg het bijna niet voor elkaar. Misschien was dat ook een teken dat ik het niet had moeten doen.. :DD

Weet je nu waarom :ROFLMAO:
Hopelijk geen schade aan het mechanisme! 🤞
 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik enorm moeite heb moeten doen om het voorfilter te unlocken, ik kreeg het bijna niet voor elkaar. Misschien was dat ook een teken dat ik het niet had moeten doen.. :DD
Nog een extra smeer tip.
Werkt echt goed. Voor gebruik telkens schudden.

 
de 250 weet ik niet zeker, ik heb de 600 gehad en nu de 850, en daarvan krijg je de prefilter niet als eerste los, tenzij je misschien echt doordouwt.
Van zowel de 250 als 350 moet t niet kunnen en moet je eerst die andere sluiten. Althans, bij de 3 die hier staan wel
 

Terug
Bovenaan