Help ctenopoma vechten?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
hey allemaal. Ik heb dus denk ik nu al 6 jaar ctenopoma. Ik heb ze gekocht bij robsdierenahop onder de naam chocolat gourami. Hun kregen de visjes weer van een vrouw bij wie ze alle neon tetras hadden opgegeten. Ik was zeer blij dat ik ze zag sinds ze zeer zeldzaam zijn in de hobby en zeker omdat ze werden verkocht als chocolat gourami met dus ook de prijs van chocolat gourami. Nu zijn ze d e afgelopen jaren erg gegroeid en heb ik een 2 meter bak gehaald voor onder andere deze jongens. Het is een vrouwtje en een mannetje en alles ging goed. Alleen ni plotseling zit het mannetje tegen het vrouwtje aan te zwemmen langs haar zij. Hij duwt tegen haar en hapt zo nu en dan naar haar hals. Het vrouwtje stopt dan met zwemmen en draait zich schuin. Dit is pas sinds een paar dagen geleden aan de gang. Is dit paar gedrag of hebben ze plotseling nu ze in een grotere bak zitten meer aggressie tegen elkaar dan vroeger?
 
Oh jeez, hoe slecht kan de winkel zijn als ze Ctenopoma als chocolade goeramie's verkopen...

Maar het vechten lijkt me normaal. Misschien zijn ze, nu ze in een nieuwe bak zitten, weer hun territorium aan het claimen.
 
Oh jeez, hoe slecht kan de winkel zijn als ze Ctenopoma als chocolade goeramie's verkopen...

Maar het vechten lijkt me normaal. Misschien zijn ze, nu ze in een nieuwe bak zitten, weer hun territorium aan het claimen.
Het mannetje hapt alleen een klein beetje. Maar het is dus geen paar gedrag?

Dat territorium claimen lijkt mij ook best logisch. Maar dat zou dan over moeten gaan over een paar dagen toch?

Wat de winkel betreft. De medewerkerees van robsdierenshop zijn niet heel goed bekend met vissen. Als de ctenopoma een centimer of 5zien lijken ze nog best wel op gouramis
 

Terug
Bovenaan