Help ancistrus red zit klem


stejer2

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2017
Berichten
214
Leeftijd
27
Locatie
zuid-limburg
Wie kan mij helpen
Mijn ancistrus red is mijn pomp in gezwommen en ik krijg hem er niet uit
IMG-20170914-WA0001.jpeg
 
Is dat zn staart wat uit dat gat steekt?
 
dat heb je goed gezien rich
 
Misschien zal een betere foto helpen en het merk/type van je pomp.
 
Wat gebeurd er als je voorzichtig aan zn staart trekt?
 
merk en type pomp kan ik je niet zeggen dat staat op de achterkant van de pomp en de pomp kan ik er niet uit pakken omdat de staart uitsteekt zal een betere foto proberen te maken
 
als ik aan zijn staart trekt blijft hij zitten dit had ik al voorzichtig geprobeerd
 
Is dit nou het gat van de uitstroomvan het filter of? Ja ze kunnen zich goed vastzuigen dat klopt.

Het filter draait wel gewoon ?
 
Ik zou niet aan zijn staart trekken hoor, dan zetten ze hun vinnen open die kunnen vast komen te zitten als een weerhaak.
Ik zou de pomp even stil leggen, dan pomp even verwijderen (met vis), misschien kan je dan beter inschatten in hoeverre hij vast zit. Als zijn vinnen niet geblokkeerd zitten zal hij er wel zelf uit raken denk ik aangezien hij er ook is ingeraakt.
Als hij in paniek is kan het zijn dat de borstvinnen open staan en vast zitten, dan moet het bijna via de andere kant gebeuren denk ik.
 
Oeps duidelijk, ik zou de pomp uitzetten en het licht uit, dat zal hem kalmeren en mogelijk er zelf weer uitkomen.
 
het probleem is ik kan de pomp niet uit zijn omhulsel halen omdat de pomp het witten is en het omhulsel het grijzen. ik moet die er uitschuiven en dan zit de staart van de vis er tussen.

ja helaas van mijn vriendin de pomp erg luidruchtig vanmorgen en heeft die dus uitgetrokken en toen is hij daar in geraakt
 
Ik denk dat je best eerst even aankijkt of hij er zelf uit raakt. Je kan het licht in je bak misschien even doven en hem een uurtje met rust laten om te zien wat er gebeurt...
 
Ik zie dat Ton me voor is. Verduisteren en hem laten kalmeren lijkt me dus ook de beste start...
 
Als hij er na een tijdje niet uit komt kan je toch eens de pomp bekijken. Ik heb zelf net even een intern pompje bekeken en bij mij kan je het buisje zelf losschroeven dus wie weet is dat bij jou ook mogelijk...
 
ja heb licht uitgedaan heb handdoekjes over het glas gehangen hopen dat hij snel er uit komt
 
Als hij er na een tijdje niet uit komt kan je toch eens de pomp bekijken. Ik heb zelf net even een intern pompje bekeken en bij mij kan je het buisje zelf losschroeven dus wie weet is dat bij jou ook mogelijk...

het probleem is dat ik het pompje zelf niet uit de omhulsel krijg en het is een omhulsel met verwarming en alles in elkaar ik zal even een foto zoeken
 
Er zat vast iets lekkers in, maar ik denk dat hij er zelf wel weer uit zal kruipen. Ziet er niet uit alsof hij klem zit.
 
oke zal even afwachten zit hier meteen in de stress mijn favorieten visjes.
in mijn goed draaiende bak
 
Wellicht dat een avondje rust hem goed doet zoals aangegeven! Succes ermee, weet hoe vervelend het kan zijn
 
hij zit nog steeds op die zelfde plaats dus ben bang dat hij echt vast zit
 
Die kan r niet uit. Met zijn zij vlerken kan hij niet terug.

Slopen die boel.
 
oke zal even afwachten zit hier meteen in de stress mijn favorieten visjes.
in mijn goed draaiende bak

Als ZIJ de stekker eruit trekt, draait hij niet goed. Dan vrstikken de bakterie.
 
Er zat vast iets lekkers in, maar ik denk dat hij er zelf wel weer uit zal kruipen. Ziet er niet uit alsof hij klem zit.
tik zijn staart eens aan. kijk of hij naar binnen schiet.
 
ik heb ind het pompje uit eindelijk gesloopt. heb hem er uit gekregen maar helaas is die wel gewond hij heeft een paarklappen van de propeller gehad.
zo als ik het net kon zien is zijn oogje helemaal naar binnen geslagen
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
ik probeer een foto te maken maar krijg hem natuurlijk niet super op de foto moet door 40 cm water fotograferen
ik post hem zo
 
als je zo kijkt het rechter oogje staat geheel anders en er is een witte rand om heen alles binnen die witten rand is zeg maar naar binnen geslagen

iemand tips wat ik nu moet doen
 
ik probeer een foto te maken maar krijg hem natuurlijk niet super op de foto moet door 40 cm water fotograferen
ik post hem zo

Til hem er morgen uit. zien we het beter.

Is de pomp nog te gebruiken? moet wel weer gaan draaien ,hoor.

En is het niet goed. dan een mep op zijn kop geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Tjonge wat een ellende zeg.

Hoe gaat het nu met de pomp en met de vis?
Heb je de pomp wel weer draaiende kunnen krijgen?
 
ja pomp draait gewoon wel met een panty voor de uitstroom. de vis lijkt aan 1 kant blind en is erg schrikachtig voor de rest lijkt het goed met hem te gaan. ik ga hem er nu niet uit vissen heeft genoeg stress gehad. mag nu even tot rust komen.

iemand tips wat ik kan doen voor de genezing te bevorderen
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Je leest soms dat catappa bladeren kunnen helpen en een soort medicinale werking hebben. Of het echt zo is weet ik niet
 

Terug
Bovenaan