Helialux Smartcontrol met tijdschakelaar?


izzy88

Well-known member
Lid geworden
20 november 2009
Berichten
81
Locatie
Zelzate, België
Hallo iedereen. Vandaag eindelijk de Rio 180 geïnstalleerd. Nu vroeg ik mij af of de Helialux Spectrum met Smartcontrol nog een tijdschakelaar nodig heeft. Of is de Smartcontrol de tijdschakelaar aangezien je dit allemaal kan instellen via app en netwerk. Iemand ervaring hiermee? Bedankt!
 
de smartcontrol is de tijdschakelaar. Jij stelt een begin en eind tijd in op de app/ pagina van de controller.
 
Ok, bedankt. Dan neem ik de tijdschakelaar uit het stopcontact. Nu zal het beetje zoeken zijn naar instellingen voor lichtprofielen 😅
 
Ja in het begin is het even zoeken naar de juiste instellingen. Er staan een aantal profielen voorgeprogrammeerd. Ik heb er één gepakt en aangepast naar mijn wens. Werkt best mooi hoor. Je zal er wel even de tijd voor moeten nemen om er bekend mee te raken. Succes!!
 
Ok, bedankt. Dan neem ik de tijdschakelaar uit het stopcontact. Nu zal het beetje zoeken zijn naar instellingen voor lichtprofielen 😅
Er staan standaard lichtprofielen in. En daarnaast is het super leuk om ermee te spelen tot je het helemaal naar je zin hebt:) veel plezier met het maken en bewonderen van een mooie zonsopkomst en zonsondergang!
Mocht je inspiratie nodig hebben, ik gebruik het volgende profiel:
Screenshot_20221030-095822_Free Adblocker Browser.jpg

Alleen de waarden zijn inmiddels naar 75%, maar het profiel is hetzelfde.
 
Succes, ik zet die misschien op mijn lijstje voor de Kerstman ;)
 
Er staan standaard lichtprofielen in. En daarnaast is het super leuk om ermee te spelen tot je het helemaal naar je zin hebt:) veel plezier met het maken en bewonderen van een mooie zonsopkomst en zonsondergang!
Mocht je inspiratie nodig hebben, ik gebruik het volgende profiel:Bekijk bijlage 352496
Alleen de waarden zijn inmiddels naar 75%, maar het profiel is hetzelfde.
Vind het nu al heel interessant om uit te zoeken. Heb wel enkele rode plantjes en die vragen meestal wel wat licht. Dus zal allemaal eens berekenen/uitzoeken worden wat de beste verhoudingen zijn. Kan het profiel dat je voorstelt ook bij rode planten? Misschien kan ik er nog op aanpassen indien nodig.
 
Vind het nu al heel interessant om uit te zoeken. Heb wel enkele rode plantjes en die vragen meestal wel wat licht. Dus zal allemaal eens berekenen/uitzoeken worden wat de beste verhoudingen zijn. Kan het profiel dat je voorstelt ook bij rode planten? Misschien kan ik er nog op aanpassen indien nodig.
Ik ben verre van een expert op dit gebied, maar hoe ik het gedaan heb is uitrekenen hoeveel lumen per liter je wilt en die waarde instellen voor de witte leds. De rest heb ik toegevoegd op basis van wat ik mooi vind. Qua zonsopkomst en zonsondergang kun je sowieso doen wat je mooi vindt, als je gewoon zorgt dat je daarnaast een uur of 8 het licht geeft wat je planten nodig hebben.
 

Terug
Bovenaan