hebik misschien jonkies van Danio choprae?


A

AnjadW

Guest
ik zag net in mijn aquarium 3 piepkleine visjes rondzwemmen. nou ja, wegschieten was het meer. ze zien eruit als pasgeboren guppen, maar dan een stuk kleiner. zouden dat jonge danio choprae kunnen zijn? of heeft een pasgeboren vuurgarnaal ook nog geen pootjes en ziet die er in het begin ook uit als een klein visje?
ik hoop stiekem op de danio...

groetjes, Anja

NB: nee, een foto gaat niet lukken, ben al blij dat ik ze af en toe zie... ze zijn zo klein.
 
Vuurgarnalen zijn zodra ze door het ouderdier losgelaten worden helemaal compleet en zwemmen normaal gesproken de eerste tijd ook niet door de bak dus zullen geen garnalen zijn.
Kan best dat het dan kleintjes van de Danio zijn.
Heb je veel plantjes om te schuilen?
 
jawel John, ik heb allerlei fijnbladige plantjes erin zitten. Ik heb ze nu met een heel fijnmazig netje gevangen en in dezelfde bak in de "kweekkamer" van de 4 dagen oude blue Moscow guppies gezet. Ze zijn wel een stuk kleiner, maar ik denk niet dat deze ze al kunnen eten. En de danio's zijn toch veel sneller. Maar zo zijn ze wel beschermd tegen de volwassen vissen. En blijven ze in toch dezelfde bak als waar ze geboren zijn. Ik "stofzuig" die kraamkamer iedere dag met een heel dun slangetje. Soms komt er toch per ongeluk een babyvisje mee, die gaat dan gewoon weer terug. De kraamkamer is een literfles, er zit een grote opening bovenin, voor zuurstof, en overal gaatjes, zodat het water erdoor kan. En bij het stofzuigen komt er natuurlijk automatisch weer nieuw water bij, dus ik hoop dat beide baby soorten zo ongestoord iets groter kunnen groeien, zodat ze gauw bij de rest kunnen zwemmen.

groetjes, Anja
 
Hoi Anja,
Hoe gaat het met je jonge danio's? Groeien ze ook?
Ik heb/had namelijk ook jongen maar ze groeien slecht.
Hoe is dat bij jou?
 
ik kan ze niet meer terug vinden! ik had ze samen met de jonge guppen weer terug bij de rest gedaan, maar heb ze sindsdien helaas niet meer gezien... dus ik ben bang dat ze als toetje gebruikt zijn.
wat leuk dat jij jonkies hebt! heb je er veel?
groetjes, Anja
 

Terug
Bovenaan