Jasmijn033

Active member
Lid geworden
26 september 2021
Berichten
30
Leeftijd
23
Hoii,

Ik ben opzoek naar een goede heater voor een bestaand aquarium van 60x30x38. Ik heb meerdere heaters gehad, maar nog geen ideale heater gevonden. Iemand tips? Ik hoor het graag! (Ik heb al het een en ander gelezen over de Jager Eheim, JBL, Fluval & Aquael, maar ik kan gewoon geen keuze maken)
 
Misschien Dennerle nano heater? Die heb ik, is mooi plat en handig in te stellen vind ik. Maar ik heb hem net pas in gebruik dus misschien moet je je niet te veel van mij aantrekken. Ik ben nieuw in de hobby maar tot zo ver tevreden!
 
Waar moet de verwarming aan voldoen om voor jou ideaal te zien want ik denk dat een staaf van 50W prima zal voldoen. Dan denk ik dat bv een JBL of Eheim prima moet voldoen.
 
Waar moet de verwarming aan voldoen om voor jou ideaal te zien want ik denk dat een staaf van 50W prima zal voldoen. Dan denk ik dat bv een JBL of Eheim prima moet voldoen.
Ik wil graag een heater die niet op 30 graden hoeft te staan om vervolgens maar 20 graden te worden. Er zitten nu twee staafverwarmingen in van beide 100W en mijn bak wordt niet warmer dan 22 graden. Dus ik denk dat ik sowieso een 100w nodig heb en dan misschien idd JBL of Eheim.
 
Huh, een bak van rond de 60 liter heeft 2 buizen nodig van elk 100W? Ik heb diverse bakjes gehad van 60 liter en heb altijd gewoon een Juwel of SF van 50W gebruikt in de woonkamer om de bakjes op 24 graden te kunnen houden.
 
Huh, een bak van rond de 60 liter heeft 2 buizen nodig van elk 100W? Ik heb diverse bakjes gehad van 60 liter en heb altijd gewoon een Juwel of SF van 50W gebruikt in de woonkamer om de bakjes op 24 graden te kunnen houden.
Ja ik vind het ook vreemd, maar dat komt denk ik omdat ik geen goede heaters heb. Ook staat het aquarium op mijn kamer waar het vaak rond de 15 graden is (en ik mag mijn kachel niet aanzetten). Dat heeft er ook mee te maken.
 
Ja die 15 graden zal er zeker mee te maken hebben want ik had een 50W maar goed in de woonkamer was het altijd tussen de 18-24 graden. Dan nog vindt ik 200W veel op zo n 60 liter water.
Welk merk en type heb je nu dan?
 
Ja die 15 graden zal er zeker mee te maken hebben want ik had een 50W maar goed in de woonkamer was het altijd tussen de 18-24 graden. Dan nog vindt ik 200W veel op zo n 60 liter water.
Welk merk en type heb je nu dan?
Een Superfish en de andere weet ik niet. Ik denk dat ik gewoon een JBL of Eheim ga kopen. Heeft er iemand nog ervaring met Fluval op aquael 100w?
 

Terug
Bovenaan