Hardscape verbinden


Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Berichten
693
Leeftijd
29
Voor mijn nieuwe scape wil ik spiderwood en drakensteen aan elkaar verbinden. Nu lijkt me daar superlijm niet het meest geschikte voor. Epoxy laat ook sporen achter als ik het later weer uit elkaar wil halen.

Ik zit te denken aan siliconen kit voor glas. Zou dit goed werken? Zou dit achteraf nog van de hardscape te verwijderen zijn?

Andere tips zijn ook welkom. Moet dus goed hardscape binden en later ook verwijderbaar zijn zodat de harscape niet verpest raakt.

BB92BEFE-E6D9-4B37-9772-EA4E410F37A9.jpeg
 
Nigel, durf / wil je boren in een drakensteen? En dan in het gat een uitsteeksel van het spiderwood insteken of eventueel verlijmen (kitten).

Edit:

Of met deze glue
 
Nigel, durf / wil je boren in een drakensteen? En dan in het gat een uitsteeksel van het spiderwood insteken of eventueel verlijmen (kitten).

Edit:

Of met deze glue

Nee wil de stenen later kunnen hergebruiken. Dus boren liever niet.

Die superlijm is wel oké met kleine stukjes maar met de grotere heb ik liever wat stevigers.

Vandaar leek me die silliconen kit wel Nice en goedkoop vooral.
 
Dan is die silliconen kit wel de mooiste oplossing, waterbestendig en later nog verwijderbaar.
 
Hier wordt de siliconen kit ook gebruikt.

 
heb je al Bastel Plastik overwogen?
word gebruikt door proffesionele scapers :thumbs:


Kreeg dit idd ook als tip van iemand. Mijn doel is wel om de hardscape al op elkaar te plaatsen en als ik dan tevreden (hoe het eruit ziet) om dan de contactpunten (tussen steen en hout) in te smeren met spul om zo de verbinding te maken. Zou dat met dit ook werken? Dit is wel relatief gezien duur spul. Die bison glas kit is echt super goedkoop in verhouding en nog in de aanbieding atm ook.
 
Dit is wel relatief gezien duur spul. Die bison glas kit is echt super goedkoop in verhouding en nog in de aanbieding atm ook.
Dat was voor mij ook de keuze om gewoon bison glaskit te gebruiken voor mijn mountainscape. Het enige voordeel is dat Bastel goed te herbruiken is
 
Ziet er goed uit, al wordt er in het filmpje wel overdreven veel van het materiaal gebruikt om twee delen aan elkaar te lijmen. Voordeel is weer dat het geen knoei bende wordt en snel stevig is.
 
Ziet er goed uit, al wordt er in het filmpje wel overdreven veel van het materiaal gebruikt om twee delen aan elkaar te lijmen. Voordeel is weer dat het geen knoei bende wordt en snel stevig is.

Idd ik vond het ook nogal veel. Mijn idee was om op een paar plekken wat contactpunten te verbinden.

Dat was voor mij ook de keuze om gewoon bison glaskit te gebruiken voor mijn mountainscape. Het enige voordeel is dat Bastel goed te herbruiken is

Heb je veel nodig om het stevig te maken? En heb jij het al wel is geprobeerd te verwijderen achteraf, hoe ging dat?
 
Heb je veel nodig om het stevig te maken? En heb jij het al wel is geprobeerd te verwijderen achteraf, hoe ging dat?
Ik heb zelf bijna 2 tubes gebruikt voor mijn hardscape. Het werkt wel rommelig met zo'n grote kitspuit in een klein/ fijne hardscape. En silicone blijft natuurlijk wel altijd flexibel wat misschien voor jou een nadeel kan zijn?
Heb nog geen ervaring met verwijderen maar ik verwacht dat ik het er makkelijk af kan trekken.
 
Ik heb zelf bijna 2 tubes gebruikt voor mijn hardscape. Het werkt wel rommelig met zo'n grote kitspuit in een klein/ fijne hardscape. En silicone blijft natuurlijk wel altijd flexibel wat misschien voor jou een nadeel kan zijn?
Heb nog geen ervaring met verwijderen maar ik verwacht dat ik het er makkelijk af kan trekken.

Ik zat te denken om de 60ml tubes te kopen. In verhouding wel duurder maar makkelijker om mee te werken dan de 310 ml tubes tussen de hardscape. Heb je 2 tubes van 310 ml gebruikt?
 
Jij hebt zeker zoveel kit gebruikt omdat je in principe ook nog eens de crates aan de onderzijde vol moest spuiten voordat je contact met je hardscape maakte.
Scherp opgemerkt Ronald :thumbs:
Ik heb verbindingen intern zo'n crate weggeknipt dat er precies een stukje hout inkon en daarna dichtgekit
 
Ziet er ook goed uit Nigel, maar Corne zal het probleem met kit spuiten ook wel beamen, die dingen stoppen nooit als je de hendel loslaat ;)
 
Ziet er ook goed uit Nigel, maar Corne zal het probleem met kit spuiten ook wel beamen, die dingen stoppen nooit als je de hendel loslaat ;)

Er is ook een 100 ml variant dat is een tube.

B127E6F0-019E-4EA5-93E3-A21B8372DFD7.jpeg
 
Blijkt in de winkel op de verpakking schimmelbestendig te zijn. Denk dat dit giftige stoffen afgeeft aan het water.…

Balen op de site stond juist dat het niet schimmelbestendig is. #valseinformatie
 

Terug
Bovenaan