Handig hulpje bij waterwissel


Ik ga ook nog een andere versie bestellen. Daar kun je een losse temperatuur sensor (waterdicht) op aansluiten. Kun je naast iets schakelen ook de temperatuur monitoren.
 
Ik ga ook nog een andere versie bestellen. Daar kun je een losse temperatuur sensor (waterdicht) op aansluiten. Kun je naast iets schakelen ook de temperatuur monitoren.

Wat ik mij dan weer afvraag. Kan deze ook de energie meten als de stroom terug loopt. Zonnepanelen bijvoorbeeld?

Want dan vind ik het wel een leuk ding.
 
Goede vraag. Zou het niet weten. Kan hem wel morgen tussen mijn omvormer en stopcontact doen. Weet alleen niet of die dit trekt. Zal eens rondvragen.
 
Nee hoor, valt reuze mee. Ik heb zoals gezegd een verlengsnoer van 3 gehaald bij de Action. Kostte 2,99. Dat heb ik doormidden geknipt en daar de switch tussen gezet. Is goedkoper dan bij de bouwmarkt los snoer en stekkers halen.

Hmmm, klinkt niet zo ingewikkeld maar ja................;)
 
Ik heb een schakelaar gekocht in China. Daarmee kun je via een APP (waar je ook bent) apparaten aan/uit schakelen en, daar gaat het mij om, het verbruik van aangesloten apparaten wordt gemeten en in de app bijgehouden. Vanaf gisteren getest op mijn aquariumverwarming en kom er nu achter dat de verwarming bijna continue aan staat. Hij kan het wel aan, de temperatuur blijft goed maar in de toekomst toch eens kijken naar een zwaardere met overcapaciteit.
Hier wat foto's van de schakelaar en vanuit de APP. Weer uit China en kost dus weinig (rond de 8 euro). Ik heb hem tussen een verlengsnoer gezet (bij Action 3 euro).
Mijn doel is het complete verbruik van de bak te gaan meten. Het hoeft niet maar ik ga zelf de firmware overschrijven met andere software en daardoor kan ik de schakelaar opnemen in mijn Domotica pakket.

Bekijk bijlage 242573 Bekijk bijlage 242574 Bekijk bijlage 242575 Bekijk bijlage 242576


Je hond heeft het in eider geval goedgekeurd zie ik;). Erg leuk beestje zo te zien en nog jong denk ik.
 
Ja dat is een zwervertje geweest. Ik ging een foto maken dus mevrouw kwam meteen aanrennen. Misschien valt er wel wat te halen. :D
Ze lijkt jong, maar is toch al weer 11 jaar oud. De andere hond van ons lijkt ook jonger (tenminste zo gedraagt ze zich op het hondenveldje of op het strand).
's-Avonds doet het overal pijn :). Die is al weer 12. Ook een schatje.
Die schakelaar is zeker niet ingewikkeld. Paar draadjes strippen en vastzetten. Morgen eens aansluiten op totale verbruik van de bak. Ga schrikken denk ik :D:D
 
Hoeven trouwens geen batterijen in maar krijgt stroom door waterstroming. Gaat wel ten klein beetje ten koste van doorloopsnelheid maar goed te doen.
Werkt dit ook bij een heel klein straaltje?
 
Werkt dit ook bij een heel klein straaltje?

Dit is het minste waarbij de thermometer het nog doet. Ik heb er ook een filmpje van maar die kan ik niet uploaden hier

651B77E3-5E1B-4946-9449-08E1BC862873.jpeg
 
Ik vul veel langzamer, maar dat gaat veranderen dan: meteen bestellen:thumbs:
 
Hier wat bewegende beelden

 
Gister binnen gekomen 10 dagen erover gedaan. Nu nog even voor verloopstukken kijken.
 
Nou, wat vond ik vandaag op de mat?

Maar ja, zoals je van china kwaliteit kunt verwachten. Zit er ook weer een mooie maar aan.

Ziet er netjes uit. Binnen een minuut aangesloten op de doucheslang. En een keurige 39 graden uit de douche.

Maar het ding zit nu weer netjes in het doosje. Wat een pleuris herrie maakt dat ding zeg!!

Dat wil ik niet in mijn douche hebben.
 
Nou, wat vond ik vandaag op de mat?

Maar ja, zoals je van china kwaliteit kunt verwachten. Zit er ook weer een mooie maar aan.

Ziet er netjes uit. Binnen een minuut aangesloten op de doucheslang. En een keurige 39 graden uit de douche.

Maar het ding zit nu weer netjes in het doosje. Wat een pleuris herrie maakt dat ding zeg!!

Dat wil ik niet in mijn douche hebben.

Dan heb je een maandag morgen monster. Doet het bij mij (ook na aantal maal gebruik, sterker hij zit nog op de keukenkraan) het perfect. Wat ik je kan aanraden, neem contact op met de verkoper. Soms vraagt men een filmpje als bewijs. Als je hem via mijn link hebt gekocht dan is dat via Alie en kun je een dispute openen. Heb tot nu toe zeer goede ervaringen die paar keer dat er iets niet goed was.
 
Voor grote bakken heel handig maar voor de 2 emmertjes voor mn 70cl niet echt nodig.

Veel dingen op ali expres te vinden welke handig kunnen zijn in t houden van een aquarium!
 
Haha, dankzij jullie allemaal is het apparaatje uitverkocht:D. Dan maar even geduld hebben.
 
Moppersmurf,

Weet je toevallig of ze de sonoff apparaatjes ook gecombineerd hebben temperatuur en verbruik? Ik ben al aan het zoeken geweest en de keuze is reuze.
 
Moppersmurf,

Weet je toevallig of ze de sonoff apparaatjes ook gecombineerd hebben temperatuur en verbruik? Ik ben al aan het zoeken geweest en de keuze is reuze.

Hoi Richard, nog niet. De externe sensor kan nu nog alleen aangesloten worden aan de Sonoff schakelaars. Maar er komen wel steeds meer onderdelen bij dus zou zomaar kunnen in de nabije toekomst.
Als ik mijn POW bekijk zie ik echter wel aan de zijkant een opening voor de sensor. Op foto's op internet ook. Vermoed dat het niet aangesloten is.
 
Het nieuwe apparaatje al binnen moppersmurf? Nog tevreden met de verbruiks meter?
 
LW-101 LED Display Home Water Shower Thermometer Flow Self-Generating Electricity Water Temperture Meter Monitor For Baby Care
http://s.aliexpress.com/ZRv6rqyU?fromSns=

Andere verkoper maar zelfde systeem en iets goedkoper maar goede feedback
 
Zie dat de prijs flink gestegen is. Heb zelf rond de 8 euro betaald, staat nu voor 14. Worden er zeker veel verkocht. Inderdaad wat Mandykuh zegt, altijd even rondkijken voor beter deal.
@Richard81. Nee nog geen nieuwe dingen binnen. De verbruiksmeter werkt prima. Gebruik hem nog om overal het verbruik (voornamelijk sluipverbruik) te meten.
Hangt nu aan de televisie en andere apparaten.

IMG_1603.jpg
 
Ik meng het altijd gewoon met koud tot (ongeveer) de gewenste temp.
 
Naar mijn weten is warm water uit de kraan niet altijd goed toch?
Hangt samen met de kwalitijd installatie en manier van verwarmen en natuurlijk het water gebeuren zelf
Het verhaal van koperen leidingen en dito ketels is inmiddels wel achterhaalt
 
Het verhaal van koperen leidingen en dito ketels is inmiddels wel achterhaalt
Is dat zo? In mijn huis zitten nog koperen leidingen en hoe de warmtewisselaar in de cv-ketel is opgebouwd weet ik ook niet. Koper, verkopert blik (bij boilers) of aluminium? Het lijkt me dat heet water toch makkelijker sporen van deze metalen absorbeert.

Meestal laat ik het koude water eerst een tijdje stromen en vul een grote emmer. Het water filter ik over turf en warm het dan op met een reserve aquarium verwarming.
 
Ik mieter er water in van 27 graden. Geen enkel probleem. Wel laat ik het water er in 'vallen', niet de slang onder water. Schijnt dat dit beter is voor de gasuitwisseling.
 
Ik vul 24 uur van te voren 3 emmers van 20 liter.
Ik breng het de dag erop op temperatuur met een waterkoker.
Mijn huis is uit 1988 en de leidingen dus ook.
De ketel is nog geen jaar oud.

Hoe dan ook je moet het op de manier doen hoe je, je er goed bij voelt
Metalen meten in water is niet voor iedereen weggelegd.
 

Terug
Bovenaan