Handig hulpje bij waterwissel


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Wellicht kennen jullie het al of heb je het niet nodig. Maar ik heb een Chinees handigheidje gekocht om op de kraan te zetten bij de waterwissel. Waar ik eerst nog regelmatig aan de koud & warm aan het draaien was en dan nog niet goed uitkwam, heb ik nu onderstaand hulpje. Erg handig en werkt perfect.
Te koop op Aliexpress.

IMG_0871.jpg
 
Even gekeken in mijn bestellingen. Had deze trouwens 8 dagen na bestellen al binnen :)

https://nl.aliexpress.com/item/Baby...32845294269.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.OrivAN

Hij reageert supersnel en werkt perfect, kan niets zeggen over lange termijn maar is niet zo duur.
Ik had er wel een adapter bij nodig voor mijn kraan. Op bon van Bouwhof staat: NEOP Verloop M22BIX1/2B

Hoeven trouwens geen batterijen in maar krijgt stroom door waterstroming. Gaat wel ten klein beetje ten koste van doorloopsnelheid maar goed te doen.
 
Enige wat ik aan Ali vervelend vindt is dat je er niet met Paypal kunt betalen.....

Hoorde van mijn broer dat dit veranderd is, steeds meer kun je ook met Paypal betalen. Hangt van de verkoper af. Maar I-deal is betrouwbaar bij Ali
 
Hoorde van mijn broer dat dit veranderd is, steeds meer kun je ook met Paypal betalen. Hangt van de verkoper af. Maar I-deal is betrouwbaar bij Alie

Bij deze iig niet en ik betaal naar dit soort landen niet graag met mijn persoonlijke bankgegevens, vraag me niet precies waarom maar ik heb er gewoon nooit een goed gevoel bij.
 
Bij deze iig niet en ik betaal naar dit soort landen niet graag met mijn persoonlijke bankgegevens, vraag me niet precies waarom maar ik heb er gewoon nooit een goed gevoel bij.

Ok snap het, Ali is echter wel een gerespecteerde tussenpersoon waar je geld aan betaald. En via I-deal krijgen ze niet meer gegevens dan wanneer je een aankoop doet via een webshop in Nederland.
 
Misschien die blauwe ook moeten bestellen bedenk ik nu, voor de lucht themperatuur :D

Ze werken trouwens op 12V. Een simpel adaptertje is prima. Of je kunt ze ook op de TC420
aansluiten lijkt mij. Bij mij helaas niet omdat ik op 24V zit.
 
Even gekeken in mijn bestellingen. Had deze trouwens 8 dagen na bestellen al binnen :)

https://nl.aliexpress.com/item/Baby...32845294269.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.OrivAN

Hij reageert supersnel en werkt perfect, kan niets zeggen over lange termijn maar is niet zo duur.
Ik had er wel een adapter bij nodig voor mijn kraan. Op bon van Bouwhof staat: NEOP Verloop M22BIX1/2B

Hoeven trouwens geen batterijen in maar krijgt stroom door waterstroming. Gaat wel ten klein beetje ten koste van doorloopsnelheid maar goed te doen.
Zo ga ik er ook een paar bestellen voor op alle kranen in huis en zo duur zijn ze nu ook weer niet.
Bedankt voor de link Moppersmurf.:petjeaf::thumbs:
 
Wat handig zeg. Wist niet dat het bestond. Ga er ook maar eens een paar van bestellen. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Is het een beetje stevig?
 
waarschijnlijk een domme vraag maar gaan ze op elke huiskraan? Ik ben ook nog naar zo een ding op zoek :) .
 
Zo ga ik er ook een paar bestellen voor op alle kranen in huis en zo duur zijn ze nu ook weer niet.
Bedankt voor de link Moppersmurf.:petjeaf::thumbs:

Graag gedaan. Heb ik ook nog een vraag aan je. Gezien je naam Altispinosa, ik heb een stelletje aangeboden gekregen. Is dat leuk in gezelschapsbak en zijn ze heel vervelend met territorium als ze jongen hebben?
 
Altispinosa zijn heel zachtaardige vissen die niet echt territorium vormend zijn en zijn beter te houden dan de neef Ramerizi.
Wellicht dat ik misschien iets vergeet te vermelden maar dat zal dan wel aangevuld worden door andere leden want om eerlijk te zijn heb ik mijn forumnaam gekozen omdat ik het mooie en leuke vissen vind maar heb ze zelf nooit gehad,ik heb vroeger wel de Ramirezi gehad.
 
Heb er ook maar eentje besteld eens kijken wanneer deze binnenkomt.
 
Heb er ook een gekocht. Ben benieuwd wanneer deze toekomt.

Ga deze echter niet voor het aquarium gebruiken. Maar ben wel benieuwd hoe heet ik douche.:oops:
 
Hier is hij ook besteld! Een uitkomst voor mij, aangezien ik geen warm water aansluiting heb op de verdieping waar mijn aquarium staat.
 
Ik heb een schakelaar gekocht in China. Daarmee kun je via een APP (waar je ook bent) apparaten aan/uit schakelen en, daar gaat het mij om, het verbruik van aangesloten apparaten wordt gemeten en in de app bijgehouden. Vanaf gisteren getest op mijn aquariumverwarming en kom er nu achter dat de verwarming bijna continue aan staat. Hij kan het wel aan, de temperatuur blijft goed maar in de toekomst toch eens kijken naar een zwaardere met overcapaciteit.
Hier wat foto's van de schakelaar en vanuit de APP. Weer uit China en kost dus weinig (rond de 8 euro). Ik heb hem tussen een verlengsnoer gezet (bij Action 3 euro).
Mijn doel is het complete verbruik van de bak te gaan meten. Het hoeft niet maar ik ga zelf de firmware overschrijven met andere software en daardoor kan ik de schakelaar opnemen in mijn Domotica pakket.

IMG_1156.jpg
IMG_1157.jpg
IMG_1148.PNG
IMG_1149.PNG
 
Heb je dat linkje voor mij/ons??

Zeker:

https://nl.aliexpress.com/item/Itea...32840927898.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.SgdnL0

Ik heb hier een waterdichte behuizing besteld, de goedkoopste die ik kon vinden (zit nog in de post) Maar besloten dat ik hem naast het aquarium ga leggen.
https://www.banggood.com/SONOFF-IP6...p-1223669.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

Bij Banggood kun je met Paypal betalen en hebben de Switch ook voor diegene die liever niet met Ideal betalen.
 
Prijs valt reuze mee behalve al die kabeltjes die ik dan weer zie:br::br:

Nee hoor, valt reuze mee. Ik heb zoals gezegd een verlengsnoer van 3 gehaald bij de Action. Kostte 2,99. Dat heb ik doormidden geknipt en daar de switch tussen gezet. Is goedkoper dan bij de bouwmarkt los snoer en stekkers halen.
 

Terug
Bovenaan