hand in het aquarium


T

thijs v

Guest
Ik heb net een tv serie gezien over een aquarium zaak op nat geo wild (aquarium kings).
De serie op zich is zeer amerikaans en daar moet je van houden of niet maar het gaf mij wel een idee.
In de serie werd een afgietsel van een hand gemaakt voor in het aquarium.
Ik vond dit wel een grappig idee en ik vroeg mij af of ik zelf zoiets kan doen.
Zou het mogelijk zijn een afgietsel te maken van mijn hand en dat in het aquarium te plaatsen?
Zo ja hoe dan en met welke materialen?
 
Je koopt latex handschoenen bij de kruidvat (ojpzuhngwwvhmh)

Dan pak je wat cement oid en giet dat in een bakje om je hand heen.

Hou je een holle vorm over en dat kan je dan vullen met ..... geen idee
 
Bak met zand!!!!! anders krijg je je hand er niet uit.
Dan Zand en Cement . delen 2 op 1. dunne pap van maken. en goed schudden voor luchtbellen.
3-4 dagen laten drogen.
Moet dan WEL 14 dagen uitlogen.

Doe eerst wat droog testen in een zandbakje 20 cm hoog. of jij je hand eruit krijg.

Oke,twijfel nu zelf,of jij je hand eruit krijgt.
 
Epoxy erop, en klaar.
 
Niet zo veilig. Styropor.

Dan 2 halve mallen maken,om te lossen.(kromme vingers.)
 
Ik kan fout zijn maar styropor is toch gewone tempex?

Staat er trouwens ook onder: "styropor piepschuim of tempex genaamd"
 
Ja,dat blijft toch niet staan.

Moet hij toch een nieuw afgietsel maken.
 
Hoe deden ze het in het programma ?

Ik zou met gips werken voor de mal. De hand zelf zou ik in beton maken.
 
Ga naar de V & D en vraag of ze een kapotte etalage pop hebben
 
Je maakt een mal zoals hierboven uitgelegd en dan haal je bij een beeldhouwwinkel gietklei en dat giet je in de mal, een uurtje wachten en dan giet je de mal weer leeg in de emmer gietklei. dan 24 uur laten drogen in de mal, en dan laten bakken in een klei-oven. Laat je het niet bakken lost de klei langzaam op in het water.
 
In een baby-speciaalzaak of hobbywinkel kun je een doosje kopen waar je een babyhand en/of voet mee kunt maken ... daar zit een mal in, gips en spul waar je je hand weer makelijk mee uit kunt halen. Misschien 2 verpakkingen kopen, want jouw hand is vast iets groter dan die van een baby.... ;-) Ik neem aan dat je het gips naderhand ook moet behandelen voordat het in het aquarium gaat, maar dat weten anderen van hier wel hoe dat gaat.
 
Gips mag er Nooit in.Ook niet behandelt.
Bevat ook kalkdeeltjes.
 

Terug
Bovenaan