Hallo


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Ik wil heel graag Een mooi groen veldje aan èén kant van mijn aquarium. Welk plantje kan ik hier het best voor gebruiken en hoe kan ik het het beste aanpakken? Heb ik speciale bodemvoeding nodig of mestbolletjes? Ik heb het al met grasjes geprobeerd maar die doen het niet, ik denk dat de corys het opeten.
 
Ligt eraan hoe je bak in elkaar zit. Gebruik je heel veel co2? Dan kun je bijvoorbeeld Hemianthus Callitrichoides proberen, maar deze stelt wel vrij hoge eisen. Hoeveel licht heb je en gebruik je een voedingsbodem/aquasoil?
 
Ligt eraan hoe je bak in elkaar zit. Gebruik je heel veel co2? Dan kun je bijvoorbeeld Hemianthus Callitrichoides proberen, maar deze stelt wel vrij hoge eisen. Hoeveel licht heb je en gebruik je een voedingsbodem/aquasoil?
Ik gebruik geen co2 en geen voedingsbodem. gewoon een zandbodem en 10 uur licht.
 
Ik gebruik geen co2 en geen voedingsbodem

Hmm, dan wordt het lastig vrees ik. Om echt een mooi groen matje te krijgen heb je wel veel co2 nodig, maar ik heb ook HC in mijn sluierbak, dat doet het prima (ook geen voedingsbodem), maar er zit wel wat alg op. Je zou eens met een beetje kunnen proberen, wie weet dat het eens lukt. Het is wel aan te raden het flink stevig vast te zetten met bv. Jbl Plantis pins o.i.d.
 
Ik ben bang dat het niet gaat lukken omdat je cory's hebt. Die woelen nu eenmaal graag met hun snuit door het zand ;)
 
Helanthium tenellum
Marsilea crenata / hirsuta
Cryptocoryne parva

Kun je ook eens bekijken
 
De meeste ideale manier om een mooi groen tapijtje in een low-tech bak te verkrijgen is een aantal stukjes gaas (mesh) te laten volgroeien met mos, en deze op de bodem tegen elkaar aan te plaatsen.
Want mos is 1 van de makkelijkste planten
qDgvTzSOhFw5Bl1wTtjf5fOiFMAJxCNa.jpeg
 

Terug
Bovenaan