Hallo


L

LA_Tanks

Guest
Bekijk media item 1098Bekijk media item 1098Hallo allemaal,

Ik heb onlangs van een goede maat een aquarium gekregen van 60 liter. Alles der op en der aan. Filter, tempratuur regelaar, decoratie, etc...
Maar nu het probleem. Ik wil een mooigevulde visbak met wel wat kleur (dat zal men dochter fijn vinden). Heeft er iemand tips voor het samenstellen van vissoorten. Met dank bij voorbaad!

Een jong beginnende vis
 
Welkom!

Bak eerst vier weken laten indraaien:daisy:
Er zit een zandbodem in, of niet?
Wat vind je zelf een leuk vissie?
Je zou kunnen kijken als hoofdbewoner naar de: colisa chuna, apistogramma borellii, pauwooggrondel, badis badis benglensis, een betta man oid;)
Als je de hoofdbewoner hebt, kun je daar een mooi visbestand omheen bouwen;)
 
Welkom!

Bak eerst vier weken laten indraaien:daisy:
Er zit een zandbodem in, of niet?
Wat vind je zelf een leuk vissie?
Je zou kunnen kijken als hoofdbewoner naar de: colisa chuna, apistogramma borellii, pauwooggrondel, badis badis benglensis, een betta man oid;)
Als je de hoofdbewoner hebt, kun je daar een mooi visbestand omheen bouwen;)

Ik zouw heel graag zo een betta man oid willen. Daar kijkt men dochter heel graag naar :smitten::D
 
Ik zouw heel graag zo een betta man oid willen. Daar kijkt men dochter heel graag naar :smitten::D
:thumbs:

Daar zou je zoals John zei een mooi corydoras soortje bij kunnen doen, zoals de C. panda, C. habrosus, C. pygemeus etc. En dan voor in de middenlaag een mooi rasbora soortje oid;)
 
:thumbs:

Daar zou je zoals John zei een mooi corydoras soortje bij kunnen doen, zoals de C. panda, C. habrosus, C. pygemeus etc. En dan voor in de middenlaag een mooi rasbora soortje oid;)

Kan ik die er ook allemaal insteken ? En hoeveel van elke soort? En grondkruipers mogen dat ook van die ruitenwassers zijn?
 
Kan ik die er ook allemaal insteken ? En hoeveel van elke soort? En grondkruipers mogen dat ook van die ruitenwassers zijn?
Ik zei zoals:deal:

Dus 1 soortje in de middenlaag (bijv. Rasbora) en 1 soortje op de bodem(bijv. corydoras);)

Ruitenwassers? ancistrus bedoel je? Die word 15 cm, dus past niet in jouw bak. Otocinclus kan wel, alleen is dit wel wildvang en moet de bank wel minimaal een halfjaar draaien...;)
Aha, lezen is nog lastiger dan ik dacht :oops:
Ik vergiste me er ookal in hoor:p
 
Ik zei zoals:deal:

Dus 1 soortje in de middenlaag (bijv. Rasbora) en 1 soortje op de bodem(bijv. corydoras);)

Ruitenwassers? ancistrus bedoel je? Die word 15 cm, dus past niet in jouw bak. Otocinclus kan wel, alleen is dit wel wildvang en moet de bank wel minimaal een halfjaar draaien...;)

Ik vergiste me er ookal in hoor:p
Dus als ik het goed begrijp bv dan die rasbora en corydoras. Hoeveel mag ik er van elks insteken?
 
Dus als ik het goed begrijp bv dan die rasbora en corydoras. Hoeveel mag ik er van elks insteken?
1 betta man
10 rasbora bijv.
10 corydoras, ligt eraan welk soortje, van de C. panda zou ik er minder in doen, die is wat groter dan bijv. de C. pygmeus;)
 
ik denk dat de Rasbora soort, waar hier op gedoeld wordt 'Boraras spec.' wel iets meer planten fijn zou vinden als op de foto's te zien is?
een kleinere tetra kan ook, zoals Hyphessobrycon amandae, Hyphessobrycon elachys, paracheirodon innesi.
qua Corydoras zou je naast de panda, ook kunnen denken aan: metae, elegans, leucomelas, davidszandsi, similis, of axelrodi.
 
Bijvoorbeeld. Of de rasbora,hengli, R. espei, R. gallaxy, R. kubotai etc.;)

de Microdevario kubotai (Rasbora kubotai) is een uiterst gevoelig visje, wat het in de meeste aquaria niet lang uithoudt. ik zou deze dus ook achterwegen laten in de keuze.

ook deze rasbora soorten hebben (net zoals de tetra's) een meer dichtbepland aquarium nodig. voor een meer open inrichting zijn eigenlijk alleen de Hyphessobrycon elachys, Paracheirodon innesi, en de genoemde Trigonostigma (espei, hengeli) soorten geschikt, deze kunnen prima in dit aquarium als de bak iets meer planten heeft.
voor de Celistichthys (Rasbora) galaxy, Boraras soorten, en Hyphessobrycon amandae, moet de bak eigenlijk zowat vol staan met planten, en zijn drijfplanten ook een goede keuze.

voor de Betta splendens man, zullen drijfplanten sowieso al een pluspunt kunnen zijn. :)
 
:thumbs::thumbs:


Nu je het zegt, er staan best weinig planten in. Zou de luchtbubbelfjes ui doen, wanr dit zorgt voor meer oppervlaktebeweginf en dus meer uitwisselinf van gassen, dus het weinige CO2 dat al in de bak zit, gaat er voor een deel uit. En planten hebben dat juist nodig;)

Paar mooie hoge planten erbij, zoals Flip zegt en drijvertjes;)
 

Terug
Bovenaan