Hallo =)


M

Melisa

Guest
Hallo allemaal =)

Ben al een tijdje aan het rondneuzen op dit fijne forum en dacht laat ik me maar eens voorstellen.
Ik ben Melisa, 31 jaar en heb momenteel nog geen aquarium. Mijn vader wel altijd en zo is de liefde ervoor een beetje begonnen:iloveyou:
Morgen ga ik de juwel 350 led bestellen die dan hopelijk donderdag gevuld kan worden:regen: en dan na een maand de vissen erin (wil graag sluierstaartvissen)

Dit is mijn eerste ervaring met een aquarium en alhoewel ik mij zo goed mogelijk probeer in te lezen vind ik het wel erg spannend :D
 
Welkom op Aquaforum Melisa en fijn dat je de hobby gaat opstarten en hopelijk open je dan je eigen topic met de nodige foto's.:zwaai:
 
Welkom,

Op zich zijn sluiers leuke visjes maar het beperkt wel een beetje je mogelijkheden.
Ik zou toch nog even kijken naar alle andere mogelijkheden die deze bak je kan bieden.
 
Bedankt allemaal!

Welkom,

Op zich zijn sluiers leuke visjes maar het beperkt wel een beetje je mogelijkheden.
Ik zou toch nog even kijken naar alle andere mogelijkheden die deze bak je kan bieden.

Zal zeker ook nog denken over andere vissen ;)

Zal denk ik nog genoeg vragen gaan stellen dus alle hulp is meer dan welkom:help::D
 
Welkom hier op het forum
1 opmerking ivb de juwel 350 led houd er rekening mee dat de led buizen van juwel een behoorlijk fel licht geven en zijn helaas niet dimbaar.
Niet alle vissen zijn hier blij mee.
Tevens heb je heel gauw last van algen met zo veel licht.
Het is dus zaak om je goed te verdiepen in zowel vissen als planten en de voeding en co2 behoefte van beide sommige vissen zijn niet zon liefhebber van hoge co2 waardes
terwijl je dit in je bak wel zou willen hebben ibv licht opbrengst led.
 
Welkom hier op het forum
1 opmerking ivb de juwel 350 led houd er rekening mee dat de led buizen van juwel een behoorlijk fel licht geven en zijn helaas niet dimbaar.
Niet alle vissen zijn hier blij mee.
Tevens heb je heel gauw last van algen met zo veel licht.
Het is dus zaak om je goed te verdiepen in zowel vissen als planten en de voeding en co2 behoefte van beide sommige vissen zijn niet zon liefhebber van hoge co2 waardes
terwijl je dit in je bak wel zou willen hebben ibv licht opbrengst led.


Bedankt voor het advies =)
Zouden een paar drijvende planten dan uitkomst bieden?
 
Bedankt voor het advies =)
Zouden een paar drijvende planten dan uitkomst bieden?
Zou best eens kunnen werken dan wel de voeding voor je planten in de peiling houden
De meest drijf planten zijn echte no3 vreters
 
20180222_201202.jpg
Jaaa hij is errrr:smitten:
 
Ja al valt het niet mee ze alle 5 op de foto te krijgen :D

Screenshot_20180329-123225.jpg
 
Ziet er goed uit hoor! :) Kan je iets zeggen over je verlichting, water waardes, pomp ec?
 

Terug
Bovenaan