Hallo mensen


M

Michael.S

Guest
Hallo allemaal,


Helemaal nieuw op het forum.
Helemaal nieuw op het gebied van aquariums.

Mijn naam is Michael Smit Ben 30 jaar oud. Woonachtig in Twente.
Sinds 2 weken een aquarium 21’C met 2 goudvissen (roodkapje oranda en oranje sluier)

Deze zaten eerst Klein zoals goudvissen soms zitten. Maar daarom nu een aquarium van 60L
Met verschillende planten en mooie breukstenen.

Ben Niet echt een forum man meer meelezer dan prater. Maar voor eventueel hulp zit ik hier goed denk ik. En daarom stel ik me maar voor.


Ik wil mischien eventueel nog
3x otocinclus affinis
6x zebra danio
Erbij nemen
en het aquarium vergroten in de eind 2018 na 110L


Tips Zijn altijd Welkom
Ook voor eventuele nieuwe medebewoners.


Groetjes Michael
 
Welkom :)
 
Welkom mede-Twentenaar!

Sinds 2 weken een aquarium 21’C met 2 goudvissen (roodkapje oranda en oranje sluier)
Ze hebben een meterbak nodig, ik las dat je eind 2018 een grotere gaat halen, maar dat zou ik eerder doen.;)
 
Ja klopt daar ben ik Me van bewust. Ze Zijn nog maar net 3cm :rolleyes:
Ik heb me heel veel ingelezen. Daarom Komt er een grotere bak.

En bedankt Alleen.
 
Welkom Micheal en goed dat je je aanmeld bij dit forum voor tips.

Ik ben een sluierstaarthouder. De 3 cm sluiers gaat niet goed komen in de 60 liter. Begrijp dat het wellicht allemaal nieuw is maar lees wat topics in het koud water gedeelte bij goudvissen. De vissen die je nog erbij wil doen is echt geen match. Lees je goed in en plaats je vragen in bestemd gedeelte dan zullen er vele met je meedenken en voorzien van allerhande tips. De 110 liter is een 80 cm en gaat ook niet goed komen met de sluiers.

Voor nu nog even een dringende tip. Als je aquarium nieuw is en niet een maand is ingedraaid dan moet je de 2 sluiers om de 2 dagen gaan voorzien van zoveel mogelijk vers water. Beter in 1 x 50 liter eruit en weer vers water van dezelfde tempratuur erin dan elke dag een emmer. 3 tot 4 weken lang en filter niet gaan schoonmaken.

info vergaren bij filters en waterchemie, waterwaardes. Veel info tropisch aquarium. sluiers is net wat anders omdat ze ook groeihormonen aanmaken waardoor het net iets anders is en werkt.
 
Welkom op het forum.
 
Dankjewel nogmaals
En bedankt voor het advies.
voordat ik begon te lezen en dingen te leren werd me in de goede aquarium speciaalzaak dat een volwassen vis elke 1 cm 1L water nodig had dus 30cm is 30L hiermee had ik alles aangeschaft vandaar de 60cm bak.

Nu later bleek het toch verkeerde voorlichting. En hier wil ik dus een aanpassing gaan doen. Alleen ik wil een hoekaquarium als vervolg aquarium en liefst een 190L alleen ik ga hier even rustig na kijken en zelf een kast maken voor de spullen.

Het verversen ben ik heel druk mee nitrietpiek heb ik gehad van max1,2mg ja te hoog voor vissen maar de sluiers zijn heel actief en krijgen minimaal voer.

En een beginnersfout is al gemaakt en nu samen met jullie me kennis vergroten.

Gegroet Michael
 
Dankjewel nogmaals
En bedankt voor het advies.
voordat ik begon te lezen en dingen te leren werd me in de goede aquarium speciaalzaak dat een volwassen vis elke 1 cm 1L water nodig had dus 30cm is 30L hiermee had ik alles aangeschaft vandaar de 60cm bak.

Nu later bleek het toch verkeerde voorlichting. En hier wil ik dus een aanpassing gaan doen. Alleen ik wil een hoekaquarium als vervolg aquarium en liefst een 190L alleen ik ga hier even rustig na kijken en zelf een kast maken voor de spullen.

Het verversen ben ik heel druk mee nitrietpiek heb ik gehad van max1,2mg ja te hoog voor vissen maar de sluiers zijn heel actief en krijgen minimaal voer.

En een beginnersfout is al gemaakt en nu samen met jullie me kennis vergroten.

Gegroet Michael

Helaas beginnen de meeste op deze wijze. Foute info LFS, ik ook. De 1 cm kan kloppen voor tropisch maar sluiers is een ander verhaal omdat ze tevens groeihormonen afgeven wat het water erg vervuild. Juist als ze nog klein en jong zijn gaan ze groeien. Zitten ze te klein gaan ze vergroeien. Binnenkant groeit maar buitenkant niet dus teveel vis en organen in te klein vissen jasje.

Sluiertjes meerdere malen per dag kleine hoeveelheden voer geven. Niet de regel wat ze in 5 minuten op kunnen want als je dat 4 keer per dag doe kun je kilozakken gaan halen en vreten ze zich dood. Gekookte groente zonder zout etc. ook goed voor ze. Sluiers hebben geen maag vandaar spijsvertering anders verloopt. Je hoef nooit bang te zijn dat er etensresten liggen te rotten want ze vreten echt wel alles op het is de poep en de hormonen die het meeste vervuild. Elke dag poep even weg halen scheelt een hele boel.
 
IMG_0156.JPG
IMG_0261.JPG
11-2015 en 11 2016. Geeft een indruk hoe groot ze in een jaartje kunnen worden. Ik heb wel 12 2015 meteen hun benodigde ruimte geregeld dus groeien dan in maximale groote uit.
 

Terug
Bovenaan