hallo ik ben nieuw en wil de bak inrichten (Guppy100)


Ik ga nog wel even nadenken dan!
 
Geen idee!
 
Kijk hier maar eens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Korrelgrootte_(sediment)
en praat dan nog eens, het is wel gemakkelijk in jou geval om als je iets hebt gelezen dit weer door te geven, maar dan ben je raad aan het geven over een product dat je niet kent.
In dat soort gevallen zou je beter moeten weten en zwijgen.

En wie zegt dat momenteel guppie100 geen goed zand in zijn bak heeft?
De korrelgrootte kan verschillen met wat jij voorstelt Cedric, maar is het daarom slechter? dat kan je pas weten en zien als je het op je hand hebt liggen en voelt of het al dan niet scherp is.

In het geval van guppie100 zou ik zeker niet te moeilijk maken en niet gaan voor de korrelgrootte van 0.4mm tot 0.8mm maar "eventueel" van 1mm tot 2 mm(mocht het nodig zijn om zijn bodem te vervangen, waar ik trouwens helemaal niet mee eens ben, net omdat niemand kan zeggen of het al dan niet scherp zand is)
Bij 0.4mm tot 0.8mm heb je trouwens veel meer kans dat je bodem dicht slaat en blauwalg gaat krijgen.
 
Heeft er iemand nog een leuke voorkeur aan grind of zand? Ik wil namelijk mijn grind vervangen. Bedankt voor je tips!
 
Heb zelf het colorzand van de hornbach en het fijnste filterzand van wildkamp en over beide heel tevreden.
 
Ik ga denk ik ook een grote zwarte vel karton erbij doen als achtergrond.
 
Hier ook het fijnste zand van de Wildkamp in de bak, bevalt goed.

Groeten Leopard
 
Kan je ook bestellen via de site?
 
Wat is een ideale zand korrelgrootte?
 
Fijn toch?
 
Lijkt me wel en zelf heb ik die van de Hornbach met een korrel van 0,4-0,8mm. Die is met zo n 8 euro iets goedkoper dan deze.
 
Lijkt me wel en zelf heb ik die van de Hornbach met een korrel van 0,4-0,8mm. Die is met zo n 8 euro iets goedkoper dan deze.
Grof of fijn zand?
 
Gelet op de korrel noem ik dat fijn:D:D. Dat gebruiken al diverse leden hier op het forum zoals Crash in zn grote bak.
 
Gelet op de korrel noem ik dat fijn:D:D. Dat gebruiken al diverse leden hier op het forum zoals Crash in zn grote bak.
Ik ga even googlen naar dat zand die je stuurde:D:c
 
Ja dat is hem en die is hier in meerdere kleuren te verkrijgen.
 

Terug
Bovenaan