Hallo allen


malle Pietje

Member
Lid geworden
19 februari 2023
Berichten
10
Leeftijd
46
Hallo. Ik ben vers op het forum. Accountje aangemaakt aangezien ik een tropische bak aan het opstarten ben. Al jaren een Malawi bak gehad maar ik was er een beetje klaar mee. Beetje verwaarloosd en het minimale er aan gedaan. De vissen zijn verhuisd en opnieuw begonnen met een bak waar wel meer dan 3 plantjes kunnen overleven.
Juwel trigon 350
 
Ha het is je gelukt!
Welkom!

Wat ga je in je aquarium doen/ of heb je al?
(We vinden het altijd vreselijk leuk om mee te mogen denken!)
 
Ha het is je gelukt!
Welkom!

Wat ga je in je aquarium doen/ of heb je al?
(We vinden het altijd vreselijk leuk om mee te mogen denken!)
Hou het eers teven vrij simpel. Schooltje neon terras, platys, zwaard dragers, misschien wat guppies. Een Labeo met rode staart. Paar meervalletjes of zo. clownsvisjes en dergelijke. De rest van het gezien wil ook inspraak. Geen chicliden of andere terrorbeesten. Eens zien wat de locale Pets Place bied. Ik kan altijd nog wel wat exclusiever gaan op termijn. Maar eerst de inrichting voor elkaar maken.
 
Hou het eers teven vrij simpel. Schooltje neon terras, platys, zwaard dragers, misschien wat guppies.
Houd je er rekening mee dat die enthousiast kunnen voortplanten?

clownsvisjes en dergelijke.
Bedoel je daar Botia macracantha mee?
De rest van het gezien wil ook inspraak. Geen chicliden of andere terrorbeesten.
Labeo's staan bekend als behoorlijk territoriaal, de mijne is braaf, maar dat kan dus ook anders.

Eens zien wat de locale Pets Place bied.
Kijk wat ze hebben, schrijf de namen op van de vissen die je aan spreken, en doe dan thuis opzoekwerk en navraag op het forum voordat je daar een vis koopt en je daar laat 'voorlichten'. De meeste lfs (local fish store) weten van vissen, hun karakters en hun wensen/ eisen niet veel! (De zeer uitzonderlijke goede niet te na gesproken, je weet maar nooit...)
Maar eerst de inrichting voor elkaar maken.
Dat is altijd slim!
 
Het zijn allemaal visjes die vroeger ook allemaal heb gehad. ik weet er van.
 
Nu draait de bak een weekje. Met zand, stenen en pantjes. Een emmer water uit de oude bak en verder halfvol met nieuw water. En een luchtpomp. Ik heb twee pleco's er in zitten. Uit de oude situatie. Helaas is het niet anders. Ze moesten er in. Nou zitten ze beide al een hele tijd op hetzelfde plekje. Amper beweging. Ik voer wel een beetje bij want er is nog niet zo veel. En poepen er overigens goed op los. Maar dat ze beide amper bewegen bevalt me niet. Ik zie verder ook niks aan beide pleco's. Wat zou het kunnen zijn?
Morgen ga ik sowieso het water even laten testen. Plantjes.groeien overigens prima.
 
Pleco’s zijn altijd rustig. Ik zou me pas zorgen maken als ze door de bak heen gaan schieten.
 
We zijn u hier beland.
Ik moet nog wat verzonnen met de javamos.
Bestand:
5 corydory's
5 neon tetra's
3 zwaarddragers
2 enorme pleco's
 

Bijlagen

  • IMG20230301182557.jpg
    IMG20230301182557.jpg
    294.6 KB · Weergaven: 60

Terug
Bovenaan