Hallo allemaal


Dat spreek ik niet tegen, maar als je kijkt naar welke planten er in de bak staan en hoe die aanvoelen, lijkt het me waarschijnlijker dat ze beginnen met de hygrophila te slopen.
Bovendien ziet de vallisneria er niet echt aangevreten uit, maar eerder als een plant die nog niet op gang gekomen is. Per slot van rekening is vallisneria cichlidenbetstendig (tenminste tegen de meeste dan) en hygrophila is een stuk smakelijker en kwetsbaarder.

Overigens denk ik dat Dirk daar dan ook rekening mee zal moeten houden, want die gaat voor een upgrade van de plantenbak begrijp ik.
 
Ja het zal dan per vis verschillen maar hier beginnen ze vaak juist aan de Vallisneria en die is hier ook niet hoger dan 10cm. Sluiers en veel planten is vaak niet een goede combi en je moet goed kijken welke planten je neemt.
Zelfs de bladeren van de Echino s hier pikken ze aan al eten ze die niet zomaar op maar het blad beschadigd wel.
 
Die grasbosjes zijn pas 1 week geleden geplaatst de rest staat al 2 weken erin, de sluierstaarten waren idd niet mijn voorkeur maar die zijn van de kids en daar is het mee begonnen dus vandaar dat ik een middenweg probeer te vinden. Als de sluiers zouden overlijden aan wat dan ook komen er ook geen nieuwe voor in de plaats :ROFLMAO: iemand adviseerde mij om maanvissen erbij te zetten en dat ze dan niet lang blijven ;) maar op die manier wilde ik het nou ook weer niet oplossen ;)
 
Heb je al wat meer idee van welke vissen je erin wilt?
In ieder geval lijkt me niet een erg goed idee om manen met sluiers te combineren, ofwel de manen zitten te koud ofwel de sluiers zitten te warm....
Maar je kunt natuurlijk overwegen om een nieuw thuis voor de sluiers te vinden?

Hoe dan ook is het wel handig om als je daar aan toe bent en er advies bij kunt en wilt gebruiken een topic aan te maken bij samenstelling visbestand, ovv het formaat van je bak en wat je er verder mee wilt qua planten ed.
 
Laatst bewerkt:
De vissen die nu heb kunnen bij elkaar, het is niet de perfecte combinatie maar het gaat al 5-6 weken goed zo eigenlijk, op 23 graden lijken ze allemaal comfortabel en ze vallen elkaar niet aan ofzo, het is overigens wel dat de guppy's één enkele platy regelmatig lastigvallen terwijl die 2 soorten juist wel bij elkaar zouden moeten kunnen. Die maanvissen erbij was overigens sarcastisch bedoeld omdat degene die dat verteld heeft bedoelde dat deze de sluierstaarten zouden gaan lastigvallen en ik er dan op die manier vanaf kon komen ;) Effin, de speciaalzaak heeft ook aangeboden de sluiers aan te nemen hoor als ik ze echt kwijt wil, maar ga maar eens met 3 dochters onderhandelen hier :cool: als enige man in huis.
 
De vissen die nu heb kunnen bij elkaar, het is niet de perfecte combinatie maar het gaat al 5-6 weken goed zo eigenlijk, op 23 graden lijken ze allemaal comfortabel en ze vallen elkaar niet aan ofzo, het is overigens wel dat de guppy's één enkele platy regelmatig lastigvallen terwijl die 2 soorten juist wel bij elkaar zouden moeten kunnen. Die maanvissen erbij was overigens sarcastisch bedoeld omdat degene die dat verteld heeft bedoelde dat deze de sluierstaarten zouden gaan lastigvallen en ik er dan op die manier vanaf kon komen ;) Effin, de speciaalzaak heeft ook aangeboden de sluiers aan te nemen hoor als ik ze echt kwijt wil, maar ga maar eens met 3 dochters onderhandelen hier :cool: als enige man in huis.
ohoh.....sterkte bij de onderhandelingen. Ga je in staking als het niet lukt?
 
Eleocharis acicularis moet je sterkte belichting geven. Het plantje houdt niet van een te hoge temperatuur, zo'n 25 á 26 graden is wel het maximum. Deze "naaldwaterbies" moet je snoeien alvorens het te planten in een zandbodem.
 

Terug
Bovenaan