Hallo allemaal


Roadster

Well-known member
Lid geworden
28 december 2017
Berichten
49
Mijn naam is Riny en na ong. 25 jaar heb ik mijn oude hobby weer opgepakt.
Afgelopen zondag heb ik een complete bak van iemand overgenomen incl. vissen.
Een aqualantis Fusion 150 met eheim jager 250W en JBL 1901 greenline filter, 3 x corydoras 1 algeneter ? en 2 stofzuigers? en 10 discusvissen.

20180220_142729.jpg


Zo staat het er nu bij, de bodem heb ik vervangen, de achterwand schoongeborsteld en het hout zoveel mogelijk schoongemaakt want alles zat onder de baardalg.
Ik heb zoveel mogelijk water meegenomen en het filter heeft ong. 3 kwartier stil gestaan dus ik hoop dat er nog voldoende bacterien in leven zijn maar komende weken zal wel spannend worden.
Ik heb net wat water waarden opgemeten met druppel testjes.
PH 7--7,5
NO2 0,5--0,1
NO3 10
KH 2
NH4 0,05
Zien jullie vreemde waardes?
Is er al reden om flink water te verversen?
De discus zit op gewoon kraanwater, ze zijn gekocht als Stendker vissen.
 
Mooie bak wat je hebt gekocht Riny en ben benieuwd naar de verdere bevindingen hiervan en welkom op Aquaforum trouwens.
 
Welkom.
Mooi om te zien dat er meer mensen zijn die na decennia hun oude liefhebberij weer oppakken!
Je bak ziet er puik uit :thumbs:
 
Dank voor het hartelijke welkom.

Dirk Bazuin Daar ben ik nog niet aan toe gekomen maar veel groen zal er niet inkomen. Alle planten die er in zaten heb ik weggegooid omdat alles dik onder de alg zat.
Ik heb het hout er even snel in gezet want alles was er op gericht om de vissen zo snel mogelijk weer in de bak te zetten zondag.

Waterbakkie Ja als je eenmaal met het discusvirus besmet bent kom je er niet meer vanaf. Zo'n 28 jaar geleden is dat begonnen en dat liep uiteindelijk niet goed af waardoor ik er even klaar mee was.:)
 
Misschien iets op het hout zoals een Bucephalandra sp. Green wavy
Dat is een mooi plantje. :thumbs: Zodra ik tijd heb moet ik eens opzoek naar een zaak waar veel keuze is van planten en kienhout. Hier heb je alleen een petsplace.
 

Terug
Bovenaan