Haarkrasjesverwijderen van het aquariumglas.


PippaF

Well-known member
Lid geworden
9 maart 2017
Berichten
141
Geen idee waar dit moet staan...
Maar goed.

Een paar jaar geleden had ik een algenkrabber (soort scheermesje). En die werkte heel fijn. Alleen je moet natuurlijk er voorzichtig mee zijn en dat deed ik ook. Maar toen had ik perongeluk een paar kiezeltjes in dat mesje en toen zag ik van die witte krasjes op mijn vooruit.

Ik heb dingen gelezen over het gehele internet. Maar ik vraag het voor de zekerheid hier welke methodes het beste werken.

Alvast bedankt!
 
Iedereen zal het anders doen zoals je op internet al gelezen hebt.
Maar opties zijn: filterwatten, sponsje, bankpasje, eigenlijk alles wat niet krast, en altijd voorzichtig zijn bij de bodem zodat je geen korreltjes meeneemt.
 
Of een huishoudsponsje van de supermarkt met een groene schuurpad. Dit krast niet op de ruiten in elk geval en deze gebruik ik wekelijks.
 
Volgens mij bedoeld hij op welke manier hij de krasjes kan repareren?

Of lees ik de titel en de tekst verkeerd?
 
Misschien heb je gelijk Daniel, de titel is duidelijker dan het verhaal daarin, we wachten PipaF maar even af.
 
Ik denk ook dat Daniel weleens gelijk kan hebben. Nou ja, wat advies is nooit weg toch;)
 
Denk ook dat hij wil weten hoe het glas te polijsten ;)

Ik heb in mijn eerste aquarium, mijn Rio, ook enorme krassen, maar ook hele diepe.
Die diepe krijg je niet weg, maar ben wel benieuwd naar antwoorden van leden, wellicht kan ik wel nog iets doen aan de oppervlakkige krasjes.
 
Volgens mij bedoeld hij op welke manier hij de krasjes kan repareren?

Of lees ik de titel en de tekst verkeerd?

Sorry voor de onduidelijkheid. . Maar ik bedoel inderdaad hoe je dat kan repareren ..
 
Nou dat is een hele operatie bij glas en dan moet je bak eigenlijk wel leeg zijn.
 
Nou dat is een hele operatie bij glas en dan moet je bak eigenlijk wel leeg zijn.
Inderdaad ! Misschien laat ik het dan maar zitten. Het is niet heel erg alleen niet zo mooi >-<
 
Tja, ik kan dat niet beoordelen maar neem het gelijk van je aan. Bij een lege bak zou je een poging kunnen wagen maar om daarvoor de hele bak leeg te halen
 

Terug
Bovenaan