Haardunne wormpjes


M

Maru

Guest
Vandaag (dag 32 na opstart) voor het eerst waargenomen in mijn bak: haardunne witte wormpjes van 0,5 tot 1cm lang. Ze kruipen op het glas.

Zijn dit opstartwormpjes??

Planaria zijn het niet, die zijn veel dikker (en die heb ik helaas al eerder live mogen aanschouwen).

Het zijn er véél (en ik heb een wormenfobie)!

B2C40563-171F-4459-B5BB-FB32AB499A4A.jpeg
 
als ik internet mag geloven heeft het er veel van weg.

Wanneer was je van plan vissen te plaatsen ?
 
Zwemmen ze ook los? Ik heb ook opstartwormen gehad en die waren ook zo dun en zagen er onveveer hetzelfde uit, maar die zwommen wel veel los. Toen ik vissen had toegevoegd hebben die het probleem opgelost. :D
 
Wanneer was je van plan vissen te plaatsen ?
Nu ik dit zie, zo snel mogelijk.
Maar ik weet niet of het al veilig is.

Punt is dat ik nog geen (meetbare) nitrietpiek heb gehad. NH3, NO2 en NO3 zijn allemaal 0.
 
Zwemmen ze ook los? Ik heb ook opstartwormen gehad en die waren ook zo dun en zagen er onveveer hetzelfde uit, maar die zwommen wel veel los. Toen ik vissen had toegevoegd hebben die het probleem opgelost. :D
Ze zwemmen ook wel los, maar de meeste zitten tegen het glas.
 
Piek hoeft ook.niet te gebeuren, vaak wel maar ook ik heb t nog nooit gemerkt.

Zou gewoon beginnen met een groepje visjes toe te voegen (liefst de sterkste soort van de geplande vissen)

Dan ben je ook zo van de wormen af.
 
Ik heb vandaag ook een wormpje zien zwemmen in een tank. Het kronkelde zich naar de oppervlakte. Leek wel iets parasietachtig, nu heb ik spijt de verkoper niet te vragen wat dat zou kunnen zijn.

Was het mijn bak, ik schepte het eruit.
 
Die wormpjes landen vast ook wel eens op de grond. Dan grijpen de bodembewoners hun kans.
 
Ik denk dat 1 Betta naast de Cory s ook wel in een keer kan hoor. Die ene vis zal weinig uitmaken schat ik zo in.
 
Ik denk dat 1 Betta naast de Cory s ook wel in een keer kan hoor. Die ene vis zal weinig uitmaken schat ik zo in.
OK! Maar de Betta moet ik bestellen, die is nooit op voorraad bij mijn LFS. Dus ik denk dat de Cory’s wel eerst komen.
 
Ok, ja dat heb je vaker met bepaalde Betta s. Hier zit ook lang niet alles op voorraad.
 
Na wat speuren kom ik uit op detrituswormpjes.
Ze doen dan wel geen kwaad, maar toch heb ik ineens veel minder zin om met mijn handen in de bak lekker planten te gaan snoeien:eek:
 
Zijn opstartwormpjes. Zonder dat zou er geen leven in de bak zijn.

Als je water niet goed is, gaan ze omhoog. Is het wel goed, zie je ze niet.
 
... (bericht dubbel geplaatst, hoorde in mijn fotoalbum)

ABB815AE-EE40-480C-961A-9710C20A355F.jpeg


52B8AC85-ACD7-48CA-835C-20D0F22D3AE6.jpeg


998DBAF0-E2E1-4908-A0D0-83ABB2677FE9.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ben ik wel een beetje perplex en in de war vanwege deze informatie, die op alle punten tegenstrijdig lijkt met wat ik op het forum geleerd heb...:S
Oei,je bent wel snel van je stuk te krijgen dan :juggle: ;)
Die verkoopster denk enkel aan de kassa met haar wonderflesjes! :daisy:
 
Oei,je bent wel snel van je stuk te krijgen dan :juggle: ;)
Die verkoopster denk enkel aan de kassa met haar wonderflesjes! :daisy:
Ja, ik ben inderdaad niet erg zelfverzekerd... moest bijna huilen ook nog:'(
Het is mijn eerste aquarium en ik wil zo graag alles goed doen. Maar ik heb de flesjes niet gekocht.
 

Terug
Bovenaan