Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


Haha, nee die is er dan net weer niet:Dk:Dk. Als je gewoon GMT zegt dan kan de M voor de morgen en de middag staan:Dk;)k
 
Beste leden,

Het moge duidelijk zijn dat er maar één GMT is en daar blijft het bij, er is geen enkele noodzaak gevonden om dit uit te breiden.

Dus dat mag duidelijk zijn voor allen, als men het niet met elkaar eens wordt dan blijft de mogelijkheid om deze persoon te negeren of dit topic als ignor thread in te stellen.

Team Beheer.
 
Goedemorgen, ik heb helaas slecht nieuws, vanmorgen 3 dode guppen in mijn bak.
2 vrouwtjes en 1 mannetje.
waterwaardes gecheckt = oké
temperatuur = oké
licht = oke
Gisteren nog gevoerd en nog niets vreemds gezien.
 
maar er is ook goed nieuws, ik heb weer appelslak eitjes hangen in mijn andere bak.
 
Goedemorgen, ik heb helaas slecht nieuws, vanmorgen 3 dode guppen in mijn bak.
2 vrouwtjes en 1 mannetje.
waterwaardes gecheckt = oké
temperatuur = oké
licht = oke
Gisteren nog gevoerd en nog niets vreemds gezien.
Dat is balen Frits, er moet toch een reden zijn dat er 3 tegelijk het loodje leggen.
 
Mijn Bol.com kerstcadeautje is binnen.




kerst kadootje.JPG
 
vandaag mijn pH laten testen met druppels: pH 6,3
ik denk dat ze daardoor dood zijn gegaan.
vandaag direct een waterwissel gedaan.
 
7,5 meende ik
Waarom ik het vraag, hoe kan je pH zo zakken? Je doet toch redelijk wat waterwissels toch? Hoeveel procent wissel je nu per week? En was je pH in de bak voordat je het onderhoud ging veranderen hoger?
 
vandaag 50% water gewisseld.
ik meet met mijn test strips nu een pH van 7,2.
volgens de winkel was het vanmiddag 6,3
 
kunnen guppen blijkbaar niet tegen, helaas en pech voor mij met mijn 2e ronde guppen.
het is weken/maanden goed gegaan.
 
Ik zou maar regelmatig waterwissels blijven doen en de pH blijven testen.
Strips zijn best onnauwkeurig, misschien een vloeibare pH test aanschaffen? Kun je eens monitoren wat er gebeurt.
 
goed nieuws!!
weer meer dan 30 baby guppy's erbij...
zit nu op minimaal 40 baby guppy's en heb er vorige week al 20 verkocht (€0,25) per stuk.
 

Terug
Bovenaan