Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


heel fijne grind is ook hetzelfde als zand.
beide wit van kleur.
alleen in het engels spreken ze het anders uit!
 
mijn planten groeien er prima in en mijn vissen doen het er goed op.
 
mijn Juwel LED controller...

50%  (1).JPG
 
staat nu op White 0% en Blue 10%

vond het blauwe een beetje te veel.
 
Discussie, leuk! Maar geen onzinnige.....:rolleyes:

Volgens wiki:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zand
(Naar beneden scrollen, tot aan tabel)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grind
(Naar beneden scrollen tot aan tabel)

Tot 2 mm is grof

Ben ik het mee eens, ik heb nog wat andere sites bezocht en die geven hetzelfde aan.
Maar als het bovenstaande klopt en er in het aquarium alleen white beach sand ligt.
Dan is het advies gebruik zand bij corydoras dus niet meer compleet en zou ook de mm erbij moeten worden vermeld lijkt mij?
 
Ben ik het mee eens, ik heb nog wat andere sites bezocht en die geven hetzelfde aan.
Maar als het bovenstaande klopt en er in het aquarium alleen white beach sand ligt.
Dan is het advies gebruik zand bij corydoras dus niet meer compleet en zou ook de mm erbij moeten worden vermeld lijkt mij?
Klopt, maarja, over het algemeen weten mensen wel wat zand en wat grind is.
Alleen je hebt soms mensen (Frits) die dan gaan meten, en kijken hoeveel mm grind is.

Maar je kunt zelf wel bedenken dat als een vis, dat zand/grind door de kieuwen zeeft, en er doorheen grondelt, dat dat zeven niet hiermee lukt.......:oops:;)k


Ps
Dit is geen kritiek op jouw hoor, Dafw;)k
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen,
Laten we het wel gezellig houden hier en elkaar of elkaars mening respecteren. Discussiëren is prima maar wel de Reglementen in het ook houden graag.
Iedereen kan en mag zn mening hebben en deze verwoorden en daar hoef je het niet altijd mee eens te zijn. Zo kunnen we het gezellig houden denk ik;)k
 
Klopt, maarja, over het algemeen weten mensen wel wat zand en wat grind is.
Alleen je hebt soms mensen (Frits) die dan gaan meten, en kijken hoeveel mm grind is.

Maar je kunt zelf wel bedenken dat als een vis, dat zand/grind door de kieuwen zeeft, en er doorheen grondelt, dat dat zeven niet hiermee lukt.......:oops:;)k


Ps
Dit is geen kritiek op jouw hoor, Dafw;)k

Wordt ook zeker niet zo gezien :)k
Dit is ook meer bedoeld voor de grondelende soorten.
Ik zou het snappen dat als je een beginnende hobbyist bent en niet zo goed in de soort hebt verdiept dat je dan voor grof zand zou kiezen omdat je is aangeraden om zand te nemen.

Daarom denk ik dat een advies als gebruik zand voor grondelende soorten niet meer compleet is omdat er volgens meningen blijkbaar dus ook te grof zand is.
 
even een andere vraag: zien vissen blauw licht ook? Doordat wij blauwe maanverlichting hebben, zien wij de vissen en het is erg mooi om te zien.
ik weet dat Kippen het blauwe licht Niet kunnen zien.

Maar zien of merken vissen dat wel ?
 

Terug
Bovenaan