Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.


I

ikbenFrits

Guest
zoals de titel al zegt heb ik Guppy's en Platy's + Ancistrussen en neon tetra's.

Wat kan ik het beste doen?
selecteren?
sorteren?
of
de natuur zijn gang laten gaan.

de gup en platy zijn levendbarend maar de neon en ancistrus eierleggend.

de neon is moeilijk te kweken maar de guppen makkelijk.

ancistrus is ook niet moeilijk en platy's ook makkelijk.

Hoe is de verhouding tussen deze visjes?

alleen rode planten (2).JPG
alleen rode planten (1).JPG
 
heb ook nog een weeraal en corydoras sterbai in mijn rio zitten.
 
ja lijkt mijn ook wel.
nu mogen mijn ancistrus gold wel eitjes gaan leggen. voor een nieuw nestje. jonge ancistrussen zou leuk zijn...
 
mijn guppen platy's en ancistrussen aan het eten.

welk voer kan ik het beste gebruiken?

ik gebruik nu artemia poeder, granulaat en vlokvoer.

en een algen tablet die aan het glas kleeft.
 
mijn neon tetra's aan een voer tablet, en mijn baby ancistrus lust het ook graag.



neon's eten (6).JPG
 
vandaag kienhout geruild tegen platy's en gisteren mopanihout ook geruild tegen platy's.
 
vandaag geen aquarium werk maar gewoon laminaat leggen bij een vriendin.
morgen miss bezig met een guppen bakje schoon maken bij een andere vriendin.
 
tijd voor een update: gisteren iets te veel voer gegeven aan mijn platy's en guppy's.
nu vandaag even geen voer voor deze visjes. 1 stopdag kan geen kwaad dacht ik zo. En met mijn neon tetra's en corydorassen gaat alles goed.
vandaag van beide bakken 30 liter water ververst. en de bakken zien er weer mooi uit zo.
 
Zonet alle platy's overgezet naar mijn neon bak. bij de guppen bak was het wat druk. vele jonkies en gezellig in de bak.
Nu zijn de guppen alleen in de bak met een koppel ancistrussen.
 
heb dus nu een platy, neon, corydoras bak met ook nog appelslaken en een weeraal.
 
Ik gaf mijn guppy om de dag maar eten en in het weekend soms niet, meestal voert met teveel wat ook weer slecht is.
Ik selecteerde steeds op kleur en drie generaties verder vrouwen die heel mooi gekleurd ( zelfs op hun lijf kleur vertonen) maar jouw bak ziet er al vol uit dus zeker streng zijn als je selecteerd
 
mijn guppen bak is nu minder vol dan met die platy's erbij in.
het is nu ook rustiger in mijn guppen bak. voer nu 1x per dag een klein beetje gemengd voer, waar ook artemia bij zit, voor de baby guppen.
 
net even beide bakken een kleine water wissel gedaan. dit is dan 10 liter deze keer. morgen even mijn filters schoon maken.
 
als de uitstroom merkbaar minder wordt

dat wordt de mijn bijna nooit, ik gebruik alleen sponzen in mijn filter en geen filter watten bovenop.
dus dan word de eerste spons behoorlijk vies en die spoel ik dan uit.
de onderste 3 sponzen doe ik maar een paar keer per jaar.
 

Terug
Bovenaan