Guppy’s zwemmen boven en happen naar lucht


Jaime

Member
Lid geworden
29 januari 2024
Berichten
15
Leeftijd
20
Hallo allemaal, ik heb een guppy aquarium en mijn guppen zwemmende laatste dagen redelijk van boven en happen naar lucht wat moet ik doen? Ik heb al 2 dagen op rij een water wissel gedaan van 30 % van de bak.
 

Bijlagen

  • 73274491884__FF4F6B83-B5C5-4D6C-A32A-DD6BF1C27019.MOV
    1.2 MB
Wat zijn de waterwaarden van nitriet en ammoniak?
Heb je iets aan je filter gedaan? (schoongemaakt ofzo)
Hoe lang draait je bak al?

Ondertussen tot er meer antwoorden zijn zou ik een dagelijks een ww van 80% doen en eens kijken of dat helpt. Het kan iig geen kwaad, wat de oorzaak ook is.
 
Vindt de bak ook niet echt helder dus ook ik vraag me af heb je iets aan de bodem of het filter gedaan en hoelang draait deze bak al?
 
Zeer waarschijnlijk gaan de guppen goed reageren op 80% waterwissels. Daarna is het wel onderzoeken wat de oorzaak is.
 
Kleine tip van mijn kant. Ik zou voor waterwissels geen emmers gebruiken maar gewoon slangen. Scheelt jou een hoop gesjouw.
 
Zeer waarschijnlijk gaan de guppen goed reageren op 80% waterwissels. Daarna is het wel onderzoeken wat de oorzaak is.
Ik heb filter boven water gezet zodat er meer stroming op zit en dit heeft geholpen
 
@Jaime Ik denk dat het lastig wordt voor mensen om je te helpen op deze manier. Je beantwoordt de berichten amper. :book:
 
Wat zijn de waterwaarden van nitriet en ammoniak?
Heb je iets aan je filter gedaan? (schoongemaakt ofzo)
Hoe lang draait je bak al?

Ondertussen tot er meer antwoorden zijn zou ik een dagelijks een ww van 80% doen en eens kijken of dat helpt. Het kan iig geen kwaad, wat de oorzaak ook is.

Zeer waarschijnlijk gaan de guppen goed reageren op 80% waterwissels. Daarna is het wel onderzoeken wat de oorzaak is.

@Jaime Ik denk dat het lastig wordt voor mensen om je te helpen op deze manier. Je beantwoordt de berichten amper. :book:
Hoi @Jaime - Jaime.

Ik zou je aanraden om even wat waterwaardes te testen of te laten testen en de uitkomsten daarvan opschrijven die @Lysia vraagt en de overige vragen van haar en wat @NathaliePip en @Gino88 aangeven.
 
Ik denk dat het is opgelost. Het komt door het hout en hij/zij heeft filter boven boven water gezet voor meer lucht.
 
ik zie eigenlijk geen vreemd gedrag op dat filmpje
guppen zwemen altijd door de hele bak als er geen andere vissen in zitten.

waarom heb je de kleintjes appart?
de bak is niet bepaald onderbevolkt.
 

Terug
Bovenaan