Guppies in 125L bak.


F

Feyenoord010

Guest
Hoi.

Ik heb een 125L bak staan. 100x40x30. Hoeveel guppies kan ik hier in doen om mee te starten? En wordt het snel te veel? Ik wil graag guppies kweken en dan weer verkopen.

Groetjes.
 
Hoeveel er precies in kunnen laat ik even aan de experts over. Maar wat het verkopen betreft, ik hoop dat je dan al een klantenbestand hebt, want anders ga je waarschijnlijk wel moeite hebben om er vanaf te komen. Sommige mensen komen er zelfs nog niet vanaf als ze ze gratis weggeven.
 
Ja, ik ga waarschijnlijk niet verkopen. Kan me bericht niet meer bewerken.
 
Mocht je het willen doen, neem je beter een bijzondere soort Endlers, die krijg je nog wel weg bij sommige winkels...
 
Ik zou bij een goede particuliere kweker gaan kijken voor Guppen want er is veel zwakke nakweek in de handel.
 
Zoals al gezegt is zijn guppen echt konijnen, heb ze al drie jaar en ze kweken erop los, als je graag wat wil kweken kan je best meteen uitselecteren, ik doe dat op vorm en kleur, bij mij geen lelijke grijs zonder veel kleur, je zal heel hard moeten zijn dan. In een 125 l kan best veel gup in maar best is niet te groot beginnen en verhouding man vrouw goed houden
 
Zoals al gezegt is zijn guppen echt konijnen, heb ze al drie jaar en ze kweken erop los, als je graag wat wil kweken kan je best meteen uitselecteren, ik doe dat op vorm en kleur, bij mij geen lelijke grijs zonder veel kleur, je zal heel hard moeten zijn dan. In een 125 l kan best veel gup in maar best is niet te groot beginnen en verhouding man vrouw goed houden

Wat doe je met de guppen die niet wilt? Laat je die gelijk in slapen?
 
Ik had vroeger ook iets met guppies....En om goed te kunnen selecteren en toch iets goeds te kunnen doen met de "afvallers" had ik een aparte bak met wat ZA chicliden..en de jongen DAARVAN waren heel goed te verkopen....Zo hielpen de guppies toch indirect mee om succesvol te kweken.

Overigens kun je tegenwoordig veel beter je toeleggen op de diverse soorten SLAKKEN, die zijn altijd wel te slijten en brengen niet te veel werk en toch ook veel voldoening mee!
 

Terug
Bovenaan