Guppie zwanger??


Maiguppies

Member
Lid geworden
22 mei 2023
Berichten
10
Leeftijd
59
Ik vraag mij af of mijn ene van de 2 guppies zwanger kan zijn? Ik heb de 2 wijfjes een kleine maand en het mannetje die er bij zat lag vorige week plots dood.
Er werd mij gezegd in de winkel dat guppies heel rap kweken ook al zitten ze in een kleine bokaal met leidingwater bij verversen wekelijks rond 17-18 graden mèt waterzuiveringsgoeds erbij te doen...
 

Bijlagen

  • 20230522-161637.jpg
    20230522-161637.jpg
    38.7 KB · Weergaven: 68
Ze slaan sperma op dus ze kunnen nog enkele malen zwanger raken. Ik weet niet hoe groot de bak is maar ze hebben wel wat ruimte nodig.
Volgens mij zitten ze in een vaas en dat is te klein en je ik weet niet of er een filter inzit maar ik vermoed van niet. Maar dat even terzijde naast je vraag.
 
Ik vraag mij af of mijn ene van de 2 guppies zwanger kan zijn? Ik heb de 2 wijfjes een kleine maand en het mannetje die er bij zat lag vorige week plots dood.
Er werd mij gezegd in de winkel dat guppies heel rap kweken ook al zitten ze in een kleine bokaal met leidingwater bij verversen wekelijks rond 17-18 graden mèt waterzuiveringsgoeds erbij te doen...

Het is doordat het mannetje dood lag dat je denkt dat ze zwanger is?
 
Het is doordat het mannetje dood lag dat je denkt dat ze zwanger is?
Het mannetje lag gewoon dood,en omdat het ene vrouwel.gubbietje gewoon te veel verschilt van het andere wijfje en nu een zwarte vlek aan de vin heeft en dikker komt,zit een mogel.zwangerschap er degelijk wel in,ongeacht ze nu alleen overschieten
 
Ze slaan sperma op dus ze kunnen nog enkele malen zwanger raken. Ik weet niet hoe groot de bak is maar ze hebben wel wat ruimte nodig.
Volgens mij zitten ze in een vaas en dat is te klein en je ik weet niet of er een filter inzit maar ik vermoed van niet. Maar dat even terzijde naast je vraag.
Ze zitten zonder filter in een grote bokaal idd die ok bleek volgens mijn inlichting in de winkel ,ik kreeg juist een starterspakket aangeraden met 2 soorten vloeistof in waarbij wekelijks een paar ml.in het ververswater moeten.het ene wijfje met oranje vin oogt gewoon anders ,en in het begin niet zo,vandaar de foto met mijn gestelde vraag...
 
Ja jammer dat de winkel zulke slechte info verstrekt en daar ben jij de dupe van. Ik weet niet waar je woont maar in nederland heb je niets nodig voor het ververswater.
Hoeveel liter is de kom want Guppen moet je toch eigenlijk wel in een 60cm houden en dan met filter of heel veel verversen.

Misschien kun je hier wat nuttige info vinden:


Maar goed het is heel goed mogelijk dat de vis zwanger is hoor.
 
Ja ze is zwanger maar het zal nog even duren hoor meestal als er iets zwart is zijn ze zwanger:love::giggle:(y)
 

Terug
Bovenaan