Guppie in de Aquarium wereld


J

JapieKrekel

Guest
Goedemorgen allen,

Ik dacht laat ik me even voorstellen hier. Een compleet groentje op het gebied van aquaria, maar sinds ik met mijn vriendin op zoek ben/was naar een huis en bij een bezichtiging een prachtig aquarium zag staan ben ik verkocht.
Het was een bak met relatief weinig bewoners (of ze zaten allemaal verstopt) maar een weelde aan planten. Dit is nu een week of 3 geleden en sindsdien ben ik druk bezig met inlezen en youtube filmpjes kijken.
Ik kwam er namelijk al snel achter dat een aquarium niet iets is waar de term plug-and-play mee geassocieerd wordt. Dus ik zal hier voorlopig vooral passief bezoeker zijn en mezelf zoveel mogelijk volzuigen :D.

Over een kleine 2 maanden gaan we verhuizen en dan wil ik gaan beginnen met het opstarten van een aquarium, in eerste instantie vooral beplanting om te kijken hoe alles op elkaar reageert en op den duur een paar garnaaltjes en kleine visjes erin.
Tegen die tijd zal ik hier wel een topic starten met de plannen/voortgang.

Als laatste, als jullie nog tips hebben m.b.t. goede introductiefilmpjes/websites dan hoor ik ze graag. (Met name gericht op planted tanks en aquascaping)

Groetjes!
 
Welkom, bedenk wel dat als je een aquascapebak wil, deze niet geschikt zijn voor vissen, de scapebakken op internet zijn altijd van tijdelijke aard (worden opgebouwd, laten groeien, foto, afbreken en nieuwe scape maken)
Wat je dan beter kan googelen is "hollandse bak"ook veel beplanting maar wel geschikt voor vissen
 
Welkom, bedenk wel dat als je een aquascapebak wil, deze niet geschikt zijn voor vissen, de scapebakken op internet zijn altijd van tijdelijke aard (worden opgebouwd, laten groeien, foto, afbreken en nieuwe scape maken)
Wat je dan beter kan googelen is "hollandse bak"ook veel beplanting maar wel geschikt voor vissen

Bedankt voor de feedback, precies de reden dat ik me hier heb aangemeld ;).

Ik had inderdaad al wel op sommige plekken gelezen dat lang niet alle 'aquascapes' geschikt zijn om bewoners te herbergen.
Welke tak van de aquariumsport me het meest zal trekken weet ik ook nog niet, de tijd zal het leren denk ik :D.
 
Dank Cédric en Sschot!
 

Terug
Bovenaan