guppie bijt guppie


L

love2myvish

Guest
halo ik ben marlies en ik ben 14 jaar
sins 3 dagen heb ik van mn oom 3 mannetjes gupies gekregen die ik in een bak van 60 bij 40 bij 60 hou.er zitten geen andere vissen bij. na 1 dag begon een van mijn gupies de ander te bijten en aan te vallen. een van die guppies doet daar niet aan mee.de gupies werden er gestrest van dus heb ik ze een dag uit elkaar gehouden in de hoop dat ze wat rustiger worden ook heb ik ze in een donker hoekje gezet. toen ze trug gezet werden ging het een paar uur goed tot hij weer begon te vechten. weet iemand waar dit gedrag vandaan komt en wat ik er tegen kan doen. want mn vissen houden bijna geen staart meer over. alle reacties zijn welkom.
 
Gestresst gedrag komt vaak door of verkeerde waterwaardes, of te klein behuisd, of te weinig voeding, dat zijn zo'n beetje de meeste oorzaken.
Mijn vragen dus: hoelang heb je je aquarium al, en hoeveel voer je?
 
ik geef mijn guppies elke dag 3 keer eten elke keer een heel klijn beetje maar mn zusje heeft een keer gevoert en toen hat ze net iets te veel gegeven. dus ik geef ze wat minder want ze hadden een dik buikje. zij hebben in iedergeval genoeg zwem ruimte en kunnen zich verstoppen in water plantjes. ook meet ik de tempratuur elke dag van mn bak dat licht tussen de 23 en 25 graden ik heb op internet gelezen dat dat het beste is.
bedankt voor je reactie
 
ze hebben 1.5 jaar bij mn oom gestaan toen hat hij er nog 8 mannetjes. ik heb ze nu 4 dagen.
 
Maar dat aquarium heb je dus pas 4 dagen staan en helemaal opnieuw ingericht bij de start?
De waterwaardes waar ik het over had staan los van je watertemperatuur, waterwaardes is een deel chemie, visjes maken je water vies en daardoor kan het zijn bij een nieuw aquarium dat je chemie overhoop ligt, je zou er slim aan doen om morgen even bij de dierenwinkel je water te laten testen op nitriet (NO2) en nitraat (NO3) vooral de nitriet (NO2) is puur vergif voor je visjes en kunnen daar aan overlijden.
 
love2myvish zei:
oh moet dat minder vaak??

1 keer per dag is genoeg
zoveel als ze op een 3 -4 minuten VOLLEDIG op hebben
een dag of 2 vasten in de week is zeker ook geen slecht idee
 
oke bedankt voor de tips maar waar komt het bijt gedrag dan vandaan want dat deden ze nog niet toen ze bij mn oom stonden.is het miscien een iedee om in plaats van 3 mannetjes 1 mannetje en 3 vrouwtjes te houden in een bak??
 
als je tegen pasen een volle bak wilt wel ja


maar hoelang draait je bak nu effectief
dus eigenlijk voor er vis inzit
 
ik heb een gewone bak zonder water pomp of zuiverings systeem. dus ik heb het water er in gedaan en de zak met vissen er in gehangen zodat ze aan het water konden wennen na 10 minuten liet ik ze er los in zwemmen. tenminste dat is wat de winkelier zij.
 
ah dus een bak water

zou morgen toch maar eens je no2 (laten )meten

en lees je eens dringend in over de basisprincipe's van aquarium houden
 
Gup mannen paren veel. Als je alleen mannen houdt onthou je ze van hun natuurlijke gedrag en proberen ze met elkaar te paren, en sommige mannen zijn daar zeer fanatiek in. Wat jij ziet als aanvallen is in werkelijkheid hopeloos willen paren. Alleen mannen houden is dan ook niet aan te raden.

Als je vissen van de winkel komen dan heb je dieren die zeer zware inteelt zijn. Je houdt ze alleen goed bij een hoge temperatuur 25/26 graden en 2x per week 50% verversen (makkelijke vissen zijn het dus allang niet meer). Een filter is aan te raden en een bak van minimaal 60cm is het minimum.

Ook had je beter je bak eerst 3 weken kunnen laten indraaien.

Guppen verlangen voer met een hoog gehalte aan plantaardige stoffen. Speciale Guppy voeders voldoen.

Ik wens je veel succes!
 
oke bedankt voor de tips en ik ga er zeker iets mee doen.
 
Dat ze dus bijten, komt naar alle waarschijnlijkheid door verkeerde waterwaardes (chemie) wegens je te snel de visjes in je aquarium heb gedaan, dus vandaar dat ik zei even te laten testen bij de dierenwinkel, dan kun je gewoon een schoon potje nemen (goed uitspoelen met heet water) en daar wat aquariumwater in meenemen.
 

Terug
Bovenaan