Guppen


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal. Ik ben best nieuw met het vissen houden. Ik heb 2 kousebandslnagen die vis eten dus ging ik vanmiddag bij iemand guppen halen maar die had alleen nog maar baby's. Dus die moeten nog groeien. Ik heb nu een grote plastic bak gevuld met steentjes een schuilplaats een echte plant en een neppe plant. En 18 baby guppen. De bak is half gevuld met water en ik denk dat er nu iets van 5 liter water in zit. Ik wil heel graag mijn best doen en ze groot laten worden. Ik heb (nog) geen verwarming en dergelijke dus ik vroeg me af wat ik er nog allemaal in moet stoppen. En wat kan ik ze het beste voeren?

Alvast heel erg bedankt.
 
Welkom op Aquaforum en er is een topic waar je jezelf even kan voorstellen.
Wil je guppen gaan kweken die dan als voer moeten dienen voor de kousebandslangen ?
 
Ik ga er in ieder geval voorlopig niet mee kweken. Alleen maar grootbrengen zodat ze enig formaat hebben. Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Als het dit keer goed gaat zal ik vaker baby guppen grootbrengen aangezien dat veel goedkoper is dan volwassen guppen kopen en het grootbrengen vind ik ook leuk. De bak staat op een warm terrarium dus word wel enigszins verwarmd en in mijn kamer is het sowieso best warm vanwege de terraria. Ik zal zo even kijken of ik ergens het water mee kan meten zodat ik weet hoe warm het nu is.
 
Ik ga er in ieder geval voorlopig niet mee kweken. Alleen maar grootbrengen zodat ze enig formaat hebben. Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Als het dit keer goed gaat zal ik vaker baby guppen grootbrengen aangezien dat veel goedkoper is dan volwassen guppen kopen en het grootbrengen vind ik ook leuk. De bak staat op een warm terrarium dus word wel enigszins verwarmd en in mijn kamer is het sowieso best warm vanwege de terraria. Ik zal zo even kijken of ik ergens het water mee kan meten zodat ik weet hoe warm het nu is.