Guppen


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal. Ik ben best nieuw met het vissen houden. Ik heb 2 kousebandslnagen die vis eten dus ging ik vanmiddag bij iemand guppen halen maar die had alleen nog maar baby's. Dus die moeten nog groeien. Ik heb nu een grote plastic bak gevuld met steentjes een schuilplaats een echte plant en een neppe plant. En 18 baby guppen. De bak is half gevuld met water en ik denk dat er nu iets van 5 liter water in zit. Ik wil heel graag mijn best doen en ze groot laten worden. Ik heb (nog) geen verwarming en dergelijke dus ik vroeg me af wat ik er nog allemaal in moet stoppen. En wat kan ik ze het beste voeren?

Alvast heel erg bedankt.
 
Welkom op Aquaforum en er is een topic waar je jezelf even kan voorstellen.
Wil je guppen gaan kweken die dan als voer moeten dienen voor de kousebandslangen ?
 
Ik ga er in ieder geval voorlopig niet mee kweken. Alleen maar grootbrengen zodat ze enig formaat hebben. Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Als het dit keer goed gaat zal ik vaker baby guppen grootbrengen aangezien dat veel goedkoper is dan volwassen guppen kopen en het grootbrengen vind ik ook leuk. De bak staat op een warm terrarium dus word wel enigszins verwarmd en in mijn kamer is het sowieso best warm vanwege de terraria. Ik zal zo even kijken of ik ergens het water mee kan meten zodat ik weet hoe warm het nu is.
 
Ik ga er in ieder geval voorlopig niet mee kweken. Alleen maar grootbrengen zodat ze enig formaat hebben. Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Als het dit keer goed gaat zal ik vaker baby guppen grootbrengen aangezien dat veel goedkoper is dan volwassen guppen kopen en het grootbrengen vind ik ook leuk. De bak staat op een warm terrarium dus word wel enigszins verwarmd en in mijn kamer is het sowieso best warm vanwege de terraria. Ik zal zo even kijken of ik ergens het water mee kan meten zodat ik weet hoe warm het nu is.
als je ze alleen groot wilt brengen kan het ook op koudwater. Hoe meer eten je erin stopt hoe sneller ze groeien. Maar als je wilt kweken is een grote bak van 1mx1mx0,3m wel handig. Zeker sinds kousebandslangen veel eten. Alleen ik vraag mij wel af waarom je een kousebandslang guppen voert? Het is veel makkelijker om gewoon muizen of springkhanen te geven
 
Bedankt. Kweken ben ik niet van plan. Het dieet van kousebandslangen is (bijna) volledig vis . Guppen zijn eigenlijk alleen extra om ook wat vers te voeren. Naast de guppen voer ik ingevroren spiering. En in het terrarium zit een mooie bak van 14 liter dus het is ook wel leuk als daar wat in rondzwemt
 
Oké hier even de statistieken van de bak: De bak is gewoon een plastic opslag doos omdat mijn aquarium bak lekt. Er past 20 liter in maar hij zit maar halfvol dus er zit 10 liter in. De temperatuur van het water is ongeveer 20° en er zitten ongeveer 18 baby guppen in.
 
als je ze alleen groot wilt brengen kan het ook op koudwater. Hoe meer eten je erin stopt hoe sneller ze groeien. Maar als je wilt kweken is een grote bak van 1mx1mx0,3m wel handig. Zeker sinds kousebandslangen veel eten. Alleen ik vraag mij wel af waarom je een kousebandslang guppen voert? Het is veel makkelijker om gewoon muizen of springkhanen te geven
Das het eerste dat ik daarvan hoor dat een kouseband slangetje muizen zou eten.:eek:
 
In feite kan je pinky muizen voeren maar vis is wat ze ook in het wild eten.
 
Omdat je geen filter in je bak hebt zitten zou ik wel regelmatig een waterverversing doen. Nepplantje eruit en nog een of meerdere echte plantjes toevoegen.
 
10 liter zal wel snel te klein worden.

bij de dierenwinkel verkopen ze vaak wel plastic bakjes van 40cm. daar gaat iets merr ruimte in zitten.

als guppen eenmaal kweken is er gern houden meer aan. dat is wel een goedkope voedingsbron ik zou kweken niet helemaal afserveren. daarvoor heb je wel een kleine filter en verwarming nodig.

op marktplaats koop je met wat zoeken voor 25 euro een compleet aquarium. daar nog wat takken waterpest in en voor de functie zit je goed.
 

Terug
Bovenaan