gupjes!


Het is echt onmogelijk om ze goed op de foto te krijgen, dus maar even een filmpje :)

[video]http://m.youtube.com/watch?v=aLrLlbsleFs[/video]
 
Zou die man wel van je willen erg mooi man :) en inderdaad zeer mooi gevormd, nu nog wat meer kleur erin en klaar is kees
 
Zo dat zijn er veel, ziet er leuk uit en idd zoals mss zegt mooi mannetje.
Wat zijn je plannen nu verder?
 
Het is gelukt om wat close-upjes te nemen! De meest bijzondere exemplaren heb ik redelijk op beeld weten te brengen:

Het azuren blauwe vrouwtje. Ze is jonger dan het gifgele vrouwtje, ik vermoed dat ze nog verder en intensiever zal kleuren. Ik vind de kleur erg mooi.
image-18.jpg


Het meest "standaard mannetje" type winkelgup, en eigenlijk wat ik hoopte NIET te zien in deze jongen, aangezien de vorige jongen van mijn bak voor ik aan dit project begon allemaal deze kleur kregen. Sterke genen denk ik. Nog niet volgroeid, ik ga er van uit dat de staart nog groter wordt. Ik ga er van uit dat deze gup een jong is van het donkerblauwe vrouwtje.
image-17.jpg


Het broertje van het bovenstaande gupje. Deze vind ik erg mooi, maar hij is nog erg klein. De rug vin is erg groot en diepdonkerblauw. De staart heeft geel en blauw tinten en zwarte stipjes. Een van mijn favorieten.
image-19.jpg



Hier heb ik een bijzonder schouwspel vast gelegd. Het oudste mannetje, inmiddels bont gekleurd met een bronze enigzins gerafelde staart, maakt zijn zus die gifgeel met stipjes is geworden, het hof.
image-20.jpg



De foto's die hier te zien zijn, zijn screenshots uit slowmotion filmpjes die ik heb gemaakt met een iphone 5s toen de vissen eigenlijk al lagen te slapen en dus nog wat duf waren.

Mijn guppen zijn trouwens niet de enige geweest geweest die zich hebben voortgepland! Ik zag vandaag ook een baby helena door de bak kruipen! :)
 
Zo jij was nog laat wakker moet er niet aan denken haha.
Zijn mooie kleurrijke visjes geworden hoor, vooral dat onderste mannetje vind ik echt mooi.
Ze zien er een beetje mager uit of lijkt dat maar zo? Net bevallen?
 
Tja, nacht diensten....
 
Wat zijn je plannen nu? Met de mooiste verder kweken?
 
Ik moet zeggen, ik verbaas mij elke keer weer als ik in de bak kijk. Wat enorm veel variaties komen er uit als je een aantal winkelguppen bij elkaar zet.

Misschien is het het warme weer maar ik heb 3 nieuwe mannen ontdekt, totaal verschillend van de andere mannen die er al in zaten. Fluoriserend geel met cobra patroon.

Ik heb dus nu 1 volwassen man met lichtblauw lichaam en koper/paarse staart, 2 met een dieprode staart en donkerblauw lichaam, en 3 gele cobra's. :stars:
 
Dat is niets bijzonders jij zet allerlei vissen met verschillende genen samen en dan krijg je dat.

Dit is missachien voor jou ook een leuk stukje, met een tip over de filligrain tekening bij de kweekvrouwtjes. http://www.nbat.nl/aquarium/moskougup.html
 
Het valt me op dat 's nachts de kleuren van de guppy's intenser zijn. Hier heb ik een van mijn 3 "cobra" guppen weten vast te leggen:

image-22.jpg


image-21.jpg


Ik vind het helemaal leuk, hoop dat er nog meer mooie kleuren te voorschijn komen! :)

EDIT: deze gup is toevallig ook te zien in de foto van 23 mei, boven de rood/blauwe winkelgup, goed te zien wat een enorme gedaante wisseling hij heeft mee gemaakt!
 
Leuk stukje, Botia, ik denk dat deze gup veel weg heeft van een bonte triangel.:)
 
De 3 broertjes.

Ik vraag mij af, als ik deze mannen, en het gifgele vrouwtje houdt, is er dan een kans dat ik hier een mooie stam van kan maken? Dit zijn naar mijn mening wel erg mooie visjes

image-23.jpg



Zelfde vader!

image-24.jpg
 
Mooie mannetjes Gijs ;)
 

Terug
Bovenaan