Gup met verlamde staart, rug gebroken? Ziek?


Y

Yren1

Guest
ik heb een groepje van 5 mannen guppen in mn bak v 60L. Al enige tijd heeft de gup een geknepen staart.

Sinds vandaag zag ik dat hij zijn staart volledig laat hangen en z'n rug soort van geknakt lijkt. Ik heb een filmpje van hoe hij zwemt maar weet niet hoe ik deze kan plaatsen.

De foto's zijn screenshots uit t filmpje.

Herkent iemand dit? Is z'n rug gebroken? Of zal hij ziek zijn?

Moet hij uit zijn lijden verlost worden?
IMG_8728.PNG
IMG_8730.PNG
 
Mijn vrouwtjes guppy had dit ook, heeft nog best lang geleefd. Maar geen idee wat het is, mischien inteeld?;)

Sinds vandaag zag ik dat hij zijn staart volledig laat hangen en z'n rug soort van geknakt lijkt. Ik heb een filmpje van hoe hij zwemt maar weet niet hoe ik deze kan plaatsen
Op youtube zetten (je kunt het filmoje ook prive zetten, dat alleen de mensen met de link hem kunnen zien), en dan op dat film-icoontje hier op de tekstbewerker, bovendrukken. De link in het venster plakken dat verschijnt, en voila!
 
Je kan er niks tegen doen waarschijnlijk komt dit door ouderdom, of het kan een aan doening zijn jammer dat hij nu dood is, maar dan weet je het voor de volgende keer:cool:
 
het was waarschijnlijk vinrot. De andere guppen verdacht ik na zijn dood ervan. Heb ze met esha2000 behandeld
 
Nee dat begrijp ik. Maar wellicht door het finrit is de vis ziek geworden en daardoor verlamd? Of zeg ik nu iets heel raars haha
Ik denk dat de staart en het vinrot los van elkaar staat, dat het gewoon toeval is. Want ik heb nog nooit gezien dar door vinrot er een kromme rug komt;)
 
Oke top. Bedankt voor je reactie.

Iedergeval de andere guppen (3 vd 4) kregen lelijke staarten en toen direct esha2000 gekocht.

De dode vis kwam ook uit de dierenwinkel, wellicht gewoon een zwakke.. koop sinds dien ook bij een goede viswinkel guppen.
 
Ik heb nu zelf ook zo'n gup, die is gehandicapt geboren en vindt het sinds vandaag lekker om op een steen te liggen,
Ik heb hem zelf bij mensen opgehaald die telkens nestjes hadden en ze nu gratis wegdeden.... Ik denk dat het bij deze in iedergeval inteelt is

IMG_20180708_234402.jpg
 
Bij mijn guppen is zon beetje 50% in wel in zekere mate misvormd( s rug of een knik in de rug). Komt bij mij door inteelt aangezien ik met 1 man en 3 vrouwen ben begonnen en het nu al een stuk of 20 zijn. Ze zitten bij mij in een 90L aquarium. Laatst een paar baby's bij mijn goudvissen ingegooid als levend voor maar die kregen ze niet te pakken :p
 
ik heb een groepje van 5 mannen guppen in mn bak v 60L. Al enige tijd heeft de gup een geknepen staart.

Sinds vandaag zag ik dat hij zijn staart volledig laat hangen en z'n rug soort van geknakt lijkt. Ik heb een filmpje van hoe hij zwemt maar weet niet hoe ik deze kan plaatsen.

De foto's zijn screenshots uit t filmpje.

Herkent iemand dit? Is z'n rug gebroken? Of zal hij ziek zijn?

Moet hij uit zijn lijden verlost worden?
Bekijk bijlage 11990 Bekijk bijlage 11991
Onze vis is vandaag ook zo gevonden. Zwemt heel laag ook precies verlamd. Hij valt ook steeds naar beneden.
 

Bijlagen

  • IMG_20200610_205351.jpg
    IMG_20200610_205351.jpg
    142.3 KB · Weergaven: 111
Wat vervelend dat dit is gebeurd met je visje. Helaas is mijn ervaring is dat vissen hiervan niet genezen. Ik denk dat je het visje het beste kan inslapen, want hij gaat waarschijnlijk alleen maar aftakelen. Het kost heel veel moeite voor de vissen om zich zo voort te bewegen omdat ze met hun hele lichaam moeten schudden om te zwemmen en daar raken ze vermoeid door. En dan door de verzwakking heb je weer meer kans dat er een ziekte op steekt met alle gevolgen van dien.
 
Guppen die op volwassen leeftijd zo gaan misvormen hebben tijdens hun opgroei teveel vervuiling te slikken gehad.
Als dit een zelf (op) gekweekt visje is, is het dus je eigen schuld.
Inteelt heefr er amper tot niets mee te zien.
 

Terug
Bovenaan