Gup kweek en helena slak


M

Mirsoo11

Guest
Hallo allemaal!

Ik zat gisteren naar mijn aquarium te kijken en zag plots een baby gup zwemmen, uitgevangen en in een eigen bak gedaan (omdat ik ze graag wil houden). Later zag ik er nog 1 die ook kunnen redden

Nu hebben ze best veel ruimte en verwarming en dergelijke, ik heb er alleen geen filter in zitten nu.... is dat een probleem of kan het wel even zo tot ze terug kunnen in het grote aquarium?

Toen ik zat te turen naar mijn aquarium zat ik ook een heeeeeel klein helena slakje kruipen, na verder kijken zag ik er meer en ook eieren.
Nu heb ik me wel verdiept in deze slakjes, maar ik had begrepen dat de kweek moeilijk is en enkel kweken ze als ze levend voer krijgen (andere slakken).
Nu krijgen ze bij mij niks, er zitten geen andere slakken in mijn aquarium.

Nu was ik benieuwd hoe snel deze kleintjes groot worden, en of ze nog iets speciaal nodig hebben?

Alvast bedankt!!
 
He, bij mij groeien helena' s vrij traag ik schat dat ze er ongeveer 3 maanden over doen om volwassen te worden. Ze doen over een paring ook al 2 dagen ofzo:) als ik geen slakjes heb eten ze gewoon mee met algentabletjes. Met sera o nip kan je ze ook goed verwennen. Dan krijg ik ze plots allemaal te zien. Bij mij valt de " kweek" wel stil zonder voldoende slakjes.
 
qua gup is geen probleem die kan wel ietsje zonder pomp af en toe het water goed verversen. Qua slak moet je geduld hebben duurt inderdaad lang voordat die volwassen is.
 

Terug
Bovenaan