Grote planten voor boven aquarium

L

LED-Maniak

Guest
Inleiding
Nu mijn aquarium alweer even draait probeer ik hem steeds verder 'af' te krijgen.

Ik zou heel graag aan een kant van het aquarium meer dichte bebossing creeeren, ware het niet dat daar een stevige stapel stenen liggen die allemaal holletjes maken die flink worden gebruikt.

Nu heb ik in het midden van het aquarium al een Argentine Sword (Echinodorus argentinensis). De meeste shops geven aan dat hij 20 tot 40cm hoog wordt, maar ondertussen komt hij boven het aquarium van 50cm uit en kwam ik er zomaar achter dan emersed toch zo'n 1.2 meter hoog kan worden.. Gaaf!!

Voor de eerste beschutting heb ik (denk ik) Pistia stratioes (dwerg watersla).

Nu dacht ik met Cyperus helferi een mooi bosje te maken(de lange sprietjes), alleen is het mij nog te open en waar steen ligt kan ik deze plant niet groeien.

Mijn vraag
Weet iemand nog een leuke moerasplant die ik tussen de slierten, op de stenen kan plaatsen zodat het daar een mooi dicht bos wordt en dat de plant na verloop van tijd buiten de deksel van het aquarium groeit en naar voorkeur bloeit?

Ik wil boven het aquarium nog een planten deel maken.


Wellicht een dunne wand plaatsen waar ik naar voren stekende, dicht groeiende planten kan plaatsen?


Foto's hoe het nu is:
(je zou het niet zeggen, maar er zitten 25 vissen in :) )

Webp.net-resizeimage-4.jpg
Webp.net-resizeimage-3.jpg
Webp.net-resizeimage.jpg
Webp.net-resizeimage-2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik de post niet meer kan wijzigen:

Is wellicht iets van gaas met spons achterop vastmaken en hier tegenaan javavaren plaatsen met in het midden een lange plant die het aquarium uit kan?

Of groeit javavaren te breed? Ik heb ongeveer 10cm aan het einde van de stenen om op te vullen met planten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie bak!

Weet iemand nog een leuke moerasplant die ik tussen de slierten, op de stenen kan plaatsen zodat het daar een mooi dicht bos wordt en dat de plant na verloop van tijd buiten de deksel van het aquarium groeit en naar voorkeur bloeit?
Anubias? Braziliaanse klimop?;)k
 
Braziliaans klimop is een goede suggestie!! Als ik dit op een raster tegen de wand plakt denk ik dat dit er wel heel mooi uit kan zien.

Ik heb nu tweemaal anubia nanna in een ander aquarium maar die zijn wel heel erg klein. Kom op het net wel wat grotere tegen maar nog niet echt heel groot. Zijn daar mooie slanke soorten van?
Eventueel zit ik nog aan een klein soort waterlelie te denken en als kleine opvulling Lemna minor(kroost).
 
Lemna minor(kroost).
Zou ik niet doen. Gaat heel snel, en is ee moeilijk uit te halen.
Limnobium laevagetum is ook mooi.
Ik heb nu tweemaal anubia nanna in een ander aquarium maar die zijn wel heel erg klein. Kom op het net wel wat grotere tegen maar nog niet echt heel groot. Zijn daar mooie slanke soorten van?
Je hebt wel grotere soorten. Maar die zijn niet 'vol'
Braziliaans klimop is een goede suggestie!! Als ik dit op een raster tegen de wand plakt denk ik dat dit er wel heel mooi uit kan zien.
:thumbs:
Wel besproeien:!
 
Braziliaans klimop is inderdaad een goeie, groeide bij mij ook telkens uit het water zo de droogkamer in :D hetzelfde heb ik nu met de Hydrocotyle Tripartita, groeit als een speer
 
Terug
Bovenaan